Dankó Béla fideszes parlamenti képviselő februárban még márciusra ígérte az M44-es autóút egy új, néhány kilométeres szakaszának átadását, de ez nem történt meg. A Lázár János vezette közlekedési tárca a 444.hu kérdésére május elejére datálta a forgalomba helyezést.
Április első napjaiban Dömötör Csaba államtitkár Tiktok-videójában már nem ígért konkrét időpontot az M44-esre, ahogy fogalmazott „nemsokára ez megvalósul” – azonban ezt a teljes útszakaszra mondta, miközben az csak 2025 nyarára készül el.
Az M44 szóban forgó szakasza azért jelentős, mert lerövidíti Kecskemét és a Tisza-híd közötti utat, valamint két települést is elkerül. Jelenleg az M44-es a Tiszától Békéscsabáig használható.
A minisztérium tájékoztatása szerint az M44-es műszaki átadás-átvétele lezárult ugyan, de a forgalombahelyezési eljárás még folyik, és „a gyorsforgalmi úti szakasz megnyitása 2024. május elejéig tervezett”.
A minisztérium közlése szerint ezen felül idén még két autópálya-szakaszt fognak forgalomba helyezni. A dél-dunántúli M6-os sztráda utolsó szakaszát, a Bóly és országhatár közötti nagyjából húsz kilométert – aminek műszaki adásvétele szintén lezárult már – két ütemben adják át a forgalomnak.
Május elejére ígérik a Bóly és Villány közötti nagyjából 13 kilométer forgalomba helyezését, míg az utolsó, Villány és az országhatár közötti szakaszét akkorra, amikorra a horvátok is elkészülnek az onnan Eszék és az ország belseje felé továbbvezető A5-össel.
És lesz még egy forgalomba helyezés idén, várhatóan decemberben: akkorra kell elkészülnie az M85-ös Fertőrákos és Sopron országhatár közötti, a legutolsó, múlt év végi drágulással már 53 milliárd forintba kerülő szakaszának.