Szegeder: Az nem kifejezés, hogy olcsó a Mere

- Advertisement -

A KecsUP is beszámolt arról, hogy Magyarországon is terjeszkedésbe foghat a Mere nevű orosz diszkontlánc, ami ígérete szerint 20–30 százalékkal olcsóbb lesz az Aldinál és a Lidlnél. A Szegeder elment a Szegedtől úgy száz kilométerre található szerbiai Kúlára, hogy megnézzék, tényleg ennyire olcsó-e a Mere, és hogy milyen hangulatra, vásárlói élményre lehet majd számítani az itthoni megjelenéssel.

Első és második benyomás: fapados, raktárszerű. Olyan, mintha a vásárló kihagyva a szokványos üzletteret, egyből a raktárba jutna, ahol szabadon válogathat. A termékeket nagy kiszerelésben, raklapokra helyezték ki, a legtöbb papírdoboz ki sincs csomagolva, még rajtuk a fólia. Hűtőpultok és -szekrények helyett egy PVC-hőfüggönnyel elválasztott, hideg helyiségben dideregve navigálhatunk a hús- és tejtermékek között – írja a Szegeder.

Szinte spártaiak a körülmények, nincs zene, dizájn, dekoráció, a hangsúlyt nem a komfortra vagy az esztétikára helyezik. Ahogy a lap fogalmaz, az üzleti modell lényege, hogy a bazári jelleg ellenére nem igazán van választék, de ami van, az pofátlanul olcsó.

Az üzletben éppen vásárló család szerint az alacsony árakat nem szenvedi meg a minőség, semmivel nem rosszabbak a termékek, mint más áruházakban. Itt azonban nem túl bő a kínálat, főleg orosz és szerb dolgokat lehet találni, bár van például német mosószer is, teszik hozzá. Tény, hogy itt nem a friss zöldséget, gyümölcsöt, kenyeret vagy húst érdemes keresni, inkább a sokáig elállókat, mint a fagyasztott péktermékeket, süteményeket, csonthéjasokat, konzerveket, instant ételeket vagy a tésztákat.

Az alábbi táblázatban a szerbiai Mere árait hasonlították össze egy szerb és egy magyar Lidl áraival

A Mere üzletében jellemzően minden terméktípusból csak egy választási lehetőség volt. A Lidlben ehhez mérten a legolcsóbb lehetőség van jelölve – Forrás: Szegeder

 

Mint látható, a legtöbb terméknél jelentős az eltérés, ezért a Mere bőven jelenthet olcsóbb alternatívát Magyarországon.

Haszon.hu-hoz eljutott, potenciális partnereknek címzett levél alapján a cég ambiciózus tervekkel indulna Magyarországon: három év alatt 200 üzletet szeretnének nyitni és 700 millió eurós forgalmat elérni, először Budapesten és az agglomerációban terjeszkedve.

A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version