A DK rálépett a megafoni útra

- Advertisement -

Újabb fórum nyílt májusban a Demokratikus Koalíció kommunikációjában, a DK TV, a DK-applikáció és az árnyékkormány árnyékkormányinfója után itt a Hétköznapi Hősök.

Magukat alulról szerveződő mozgalomnak definiálják, ők „az erő, ami a kormányváltáshoz vezet, és az út a demokratikus, szabad Magyarországhoz. Baloldali és európai értékeket valló ellenzékiek, akiknek elegük van már abból, hogy a közpénzből meggazdagodott hatalmasoknak áll a világ.”

A tulajdonképpen DK-féle Megafon-koppintást „olyan emberek alapították, akik nem várnak ölbe tett kézzel a kormányváltásra, hanem tesznek érte a saját mindennapjaikban.”

Április 29-én hozták létre a Hétköznapi Hősök Facebook-profilját, majd május 14-én jelent meg a bejelentkező kisvideó a DK TV műsorvezetőjétől, Szuhai Botondtól. Arról beszélt, hogy elegük van a megafonos propagandából, meg abból, hogy „hülyének nézik az egész országot”. Ebből már ki is derült, hogy szembeállítják magukat a sok közpénzzel megtolt és megállás nélkül fideszes tartalmakat toló Megafonnal.

A DK előbb árnyékkormányt alakított, csináltak egy saját online tévét, majd egy appot, és néha még Gyurcsány csetbotjával is lehet beszélgetni a Messengeren. A Hétköznapi Hősökkel pedig felveszik a Megafon fonalat. Nagyjából két hete működnek, egyelőre szerény követőbázissal: mostanában még alulról súrolják az 500 követőt.

A május 17-ei EP-listavezetők közötti első vita után beindult a szekér, a következő egy hétben csak ez volt az újonc DK-véleményvezérek témája:

Május 23-tól pedig Dobrev Klára atombombájáról, Sulyok Tamás államfőről tett állításairól kezdtek videókat gyártani:

A Hétköznapi Hősökhöz tizenkét arcot találtak, akik figyelnek arra, hogy a fiatalok mellett a DK szavazóbázisát is megszólítsák, így idősebbek, már-már nyugdíjaskorúak is vannak köztük. Május közepén mindegyikük kapott saját szerzői Facebook-oldalt, közülük Gábor 26-nak 128 követője, Heil Péternek pedig 55 követője van. A többiek munkáját átlagban úgy 10-en figyelik. Egyelőre!

Az Ad Library nevű felület adatai szerint az elmúlt hetekben 4 millió forintot költöttek a DK új kommunikációs ablakára. Ez az összeg persze messze elmarad a Megafon költéseitől, aminek már kétmilliárd forint felett jár a hirdetési számlája.

Eközben a DK-közeli Nyugati Fény és Molnár Csaba, a párt kampányfőnöke is hirdetésekkel szórja meg a közösségi médiát. Ők leginkább Magyar Pétert támadják, miután már az első közvélemény-kutatásokból is látszott, hogy a Tisza Párt elsősorban az ellenzéki pártoktól szerzi a lehetséges szavazóit. Milliókat költenek az őt hiteltelenítő Facebook-posztokra, ezzel pedig egyértelmű a DK célja: fideszesnek próbálják beállítani Magyart, miközben ő meg kék Fidesznek nevezi Gyurcsányékat.

via Telex

- Advertisement -
Exit mobile version