Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Erős csúsztatás a közmédia listavezetői vitájának témái – mást mond az MTVA és mást azok a felmérések, amire hivatkozik

Kép: Pexels

Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója elküldte az EP-választás listavezetői vitájához a tájékoztatást, amiben állítása szerint úgy állította össze a négy témakört, hogy megnézte az Európai Parlament rendszeres közvéleménykutatását, és kiválasztotta az európaiak számára legfontosabb témákat – írja a 444.hu.

A vezérigazgató ezt írta a témák kiválasztásáról:

„A vita során négy különböző témában nyílik a jelölő szervezeteknek lehetőségük álláspontjuk kifejtésére. A témák kiválasztásánál az Európai Parlament megbízásából végzett Eurobarometer közvélemény-kutatás 2024. évi tavaszi felmérésének eredményeit vettük alapul. Az Eurobarometer kutatás többek között azt is vizsgálta, hogy az EU-s polgárok szerint mely témákkal kellene kiemelten foglalkozni az EP-választás kampányában.”

A leírás szerint az Európai Unió legfontosabb témái a kampányban a következők:

Azonban az említett közvéleménykutatások vonatkozó cikkei más képet mutatnak, mint amit a közmédia sejtet. A hivatkozott Eurobarometer alapján az európaiak 4 legfontosabb témája a kampányban, sorrendben:

A top 10 folytatása, sorrendben: éghajlatváltozás, Európa jövője, migráció, demokrácia, mezőgazdaság, terrorizmus elleni küzdelem.

A kutatás szerint pedig Magyarországon a top 4 téma:

Konklúzió, hogy finoman szólva is erős csúsztatás, hogy a közmédia által vitára bocsátott témák lennének a „legfontosabbak” a kutatás alapján. Inkább tűnik úgy, hogy a közmédia önkényesen szemezgetett a témák közül, figyelmen kívül hagyva az általuk hivatkozási és legitimációs pontnak használt kutatás három legfontosabb európai témáját, előre sorolva a kormány kedvencét, a migrációt.

Exit mobile version