Kormányzati megbízásból készült egy kutatás, ami szerint a betegek kétharmadának a szakrendelésekre való bejutás, 49 százalékuknak pedig az időpontfoglalás okoz gondot. Júliustól egy bárki számára elérhető rendszerrel javítana a kabinet ezen a helyzeten.
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium miniszterhelyettese szerint a rendszerben maga a beteg foglalhatja le, módosíthatja az időpontot, abban a szakrendelőben, ahol a leggyorsabban kaphat ellátást – jelentett be a Magyar Kórházszövetség minapi konferenciáján.
Eddig 83 szakrendelőbe telepítették az új betegút-menedzselő rendszert, júliustól lépcsőzetesen további 101 intézményben válik elérhetővé a szolgáltatás, amelyben már a beteg is foglalhat időpontot.
Szondi Zita, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) főigazgató-helyettese elmondta, hogy adataik szerint az alapellátásból körülbelül 9 millió esetben érkezik beutalóval szakrendelésekre beteg, a többi közel 56 millió esetben más szakorvosok kérésére, illetve beutaló nélkül fogadják a pácienseket.
Reményei szerint nem kell majd hetekig arra várni, hogy egy-egy intézmény valamelyik ellátására „megnyíljon” az úgynevezett előjegyzési naptár. A rendszerrel lehetővé válik az előjegyzési időpontok tervezése, a szabad időpontokra való előjegyzések rögzítése, továbbá az ellátások foglalása megjelenik az E-térben is.
A rendelésre érkezőket a rendszer regisztrálja, kiadja a sorszámot. Figyeli, hogy mennyit várakozik a páciens, illetve mennyi a meg nem jelent beteg. Azért, hogy minél kisebb legyen az üresjárat, a rendszer a pácienseket sms-ben emlékezteti is arra, hogy adott időpontra várják őket. Az ellátást követően piktogramokkal értékelhetik, hogy adott esetben mennyire voltak elégedettek az orvosi szolgáltatással.
Az Egészségablak applikációval – ami egy térítésmentes alkalmazás – szeretné a kormány, hogy használja az új rendszert a lakosság. Az adataik szerint már csaknem 3 millióan töltötték ezt le.
Akinek bármi okból nem lesz lehetősége applikáción keresztül foglalni, az a továbbiak e-mailen, vagy telefonon is kérhet időpontot. Az utóbbi lehetőségek biztosítására központi call-centert hoznak létre, és az ott, dolgozók adnak időpontot, válaszolnak az e-mailekre.
via 24.hu