2022-ben a PISA-felmérés keretében először mérték a 15 éves diákok kreatív gondolkodását és kreativitását. Ezeknek az eredményét kedden tette közzé a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD).
Azért tartják fontosnak a kreatív gondolkodás mérését, mert ez a második legfontosabb készség az analitikus gondolkodás után. 64 ország vett részt a felmérésben, a legjobb eredményt Szingapúr érte el (41 pont), a legrosszabbat pedig Albánia (13 pont).
Magyarország holtversenyben végzett 31 ponttal a kilencedik helyen Olaszországgal, Máltával és Chilével. Ez 2 ponttal marad el az OECD 33 pontos átlagától.
A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon hat ki a leginkább az eltérő társadalmi és gazdasági háttér a diákok kreatív gondolkodására. A jobb társadalmi-gazdasági helyzetű, illetve a hátrányos helyzetű iskolák diákjai közötti pontszámkülönbség Magyarországon a legmagasabb (18 pont).
A felmérés kitért az általános középiskolai vagy gimnáziumi tanulmányokat folytató diákok eredményeire, akik jobb eredményeket értek el a kreativitást mérő teszteken, mint a szakképzési képzésekre járó tanulók. Ez a különbség ugyancsak Magyarországon a legnagyobb (14 pont).
via HVG