Olvasói panasz hívta fel a figyelmünket arra, hogy július 22-től, hétfőtől a Kecskeméti Közlekedési Központ jó néhány buszjárat menetrendjét és/vagy útvonalát megváltoztatja.
A KecsUP szerkesztőségét megkereső férfi azt tette szóvá, hogy a menetrendváltozás – ahogyan azt a levelében írta – „természetesen az utasok megkérdezése nélkül” történt. A 22-es vonalon például megszűnik az a délutáni busz, amelyikkel a munkából járt haza; helyette húsz perccel később indul egy másik, de az nem járja be a 22-es teljes útvonalát.
„A buszjáratok összekapcsolása és útvonal-hosszabbítása csúcsidőben jelentős késést okoz majd” – vélekedik olvasónk, aki szerint „a vége egyébként az lesz, hogy felújítják a Széchenyi téri buszvárót, és a grandiózus »intermodális pályaudvar« helyett ez marad.”
„Nincs is ezzel baj, mert szerintem a megszokott járatokat variálgatni nincs sok értelme, pláne így. Csak az a bosszantó, hogy a tervek árából meg lehetett volna csinálni az utat a vasútállomás előtt, amin több folt van, mint út. Az is bőven elég lett volna, ha a vasúti várótermet felújítják, és az »intermodálisan« megfelelt volna a helyi járatra várakozóknak is. És ne feledjük, városunkban, pláne hétvégén jócskán akad olyan járat, ami csak óránként közlekedik, nesze neked, intermód” – zárja levelét.
Megkeresése nyomán egyrészt természetesen utánanéztünk a menetrend-módosításnak. Erről egyébként a KeKo nem tájékoztatta szerkesztőségünket (azt nem tudjuk, más médiumok kaptak-e értesítést). A honlapjukon találtunk egy tájékoztatást, melyet érdemes megnézniük a busszal közlekedőknek, hogy megszokott járataikat érinti-e a július 22-től bevezetni tervezett módosítás.
- Ami feltűnő, hogy a D-s jelű vonalakon (azaz amelyek a Mercedes-gyárat is érintik) rengeteg a változás: elég sok járat megszűnik, igaz, indulnak újak is. Mindez összefügghet azzal, hogy – mint azt megírtuk – éppen július 22-től háromról két műszakos munkarendre áll át az autógyár, és ez akár két évig is így maradhat (a cég az átállás tényét a KecsUP-nak megerősítette).
- Jelentősebb változás, hogy az 1-es vonal körjárattá válik, azaz a homokbányai kollégium már nem lesz végállomás, a buszok várakozás nélkül indulnak vissza a belváros irányába.
- Az 1D-sek meghosszabbított útvonalon (Vasútállomás–Homokbánya Kollégium–Daimler I. kapu) járnak majd, és ugyancsak hosszabb lesz az útvonaluk a 11-eseknek (Széchenyi tér–Kadafalvi út–Homokbánya Kollégium és vissza).
- A többi vonalon vagy új járatok indulnak és/vagy eddig megszokottak szűnnek meg, esetleg az indulási időpontok módosulnak.
Az olvasói levél kapcsán megkerestük a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.-t, és megkérdeztük, mi indokolta a menetrendi módosításokat. Az utaslétszámok miatt történt-e? Rákérdeztünk arra is, hogy a Mercedes-gyárhoz közlekedő járatok menetrendjében történő változások összefüggenek-e a gyár műszakcsökkentésével.
Miként történt, történik az utasok tájékoztatása, a beérkező panaszokat a KeKo figyelembe veszi-e egy esetleges újratervezésnél? – ezt is felvetettük. És arra is kíváncsiak voltunk, hogy mit lehet tudni a Széchenyi téri autóbusz-állomás jövőbeni sorsáról, tekintve, már sokszor szóba került, hogy megszüntetik, de a mostani felújításokból logikusan az következik, hogy tartósan megmarad.
A KeKo a július 9-én elküldött levelünkre egyelőre nem válaszolt, ha ez megváltozik, visszatérünk a témára.