Iratkozz fel napi hírlevelünkre, hogy a legértesültebbek közé kerülj Kecskeméten!

Egy fővárosi rendelőintézet előtt havonta egyszer akár százan is sorban állnak, hogy időpontot kapjanak egy vizsgálatra

- Advertisement -

„Vannak haszonlesők, akik tolakodnak, nagy a feszültség ilyenkor”írta a Telexnek egy olvasó, aki a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ előtt állt sorba, hogy időponthoz jusson ultrahang vizsgálatra. Például augusztus 2-án reggel 7 órakor olyan hosszú sor állt, hogy a szomszéd utcáig elért.

Az egészségügyi intézmény minden hónapban egyetlen alkalmat hirdet meg, amikor ultrahangra lehet időpontot kapni, előfordul, hogy ilyenkor akár százan is várakoznak. A helyek azonban egy idő után elfogynak, így akik későn álltak sorba, majd a következő hónapban próbálkozhatnak újra.

A lap egyik olvasója elmondta, hogy sorszámokat nem osztogatnak az utcán állóknak, valamint „nincs megfelelő tájékoztatás, nincs kiírva, hogy aki csak 7 órára jön, annak biztosan nem lesz már időpontja.”

A Telex megkereste a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központot az optimálisnak nem mondható utcán ácsorgós megoldás miatt. Megkérdezték az intézménytől, hogy miért nem osztanak sorszámot, miért nem lehet online időpontra jelentkezni, mivel könnyítik meg a várakozást az időseknek, betegeknek, netán kisgyerekekkel érkezőknek?

A hasonló egészségügyi intézményektől szokatlan módon hamar, meglepő nyíltsággal és részletességgel válaszoltak, ahogy a lap írja az intézmény vezetője nem is nagyon próbálta szépíteni vagy letagadni a tényeket.

Azért nem osztanak sorszámot, mert nem tudják „a betegeket a várakozás idejére az intézmény földszinti várójában elhelyezni, hogy onnan figyelhessék a sorszámkijelző-, behívó rendszert, ez egyébként egészségügyileg kifejezetten aggályos is volna” – írta a válaszban Zilahy Dezső orvosigazgató, megbízott intézményvezető.

Az online jelentkezés kapcsán leírta, hogy „az informatikai kompetenciákkal kevésbé rendelkezők ezzel teljesen elesnének az ellátás lehetőségétől.” Hozzátette, a regisztráció reggel 7-től körülbelül 9-9:30-ig tart, ez idő alatt két egészségügyi dolgozó folyamatosan tájékoztatja a sorban állókat az időpontkiadás aktuális állapotáról, szabályairól. Az igazgató leírta, hogy ilyenkor nyáron valóban nem mindig van esélye a sorban hátul állóknak arra, hogy még ebben a hónapban időponthoz jussanak. Tapasztalatok szerint a várakozók 50 százaléka jut az adott hónapban időponthoz, de máskor általában ez közel 100 százalék.

A problémát itt is a szakorvoshiány okozza – folytatta a választ az orvosigazgató – „Az ultrahangos vizsgálatok terén országosan, így intézményünkben is rendkívül alacsony az orvosi, szakdolgozói létszám.” Zilahy Dezső szerint igyekeznek mindent megtenni, hogy a szakorvosok számára vonzóbbá, keresetté tegyék a józsefvárosi egészségügyi központot. A probléma megoldásának lehetőségeit közösen keresik az önkormányzattal.

Levele zárásaként elnézést kér a várakozók kellemetlenségeiért: „bízunk abban, hogy a továbbiakban rendelkezésünkre álló személyi kapacitásokkal sikerül részükre olyan járóbeteg szakellátást nyújtanunk, amely megelégedésükre szolgál.”

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Tudok a gyerekek fejével gondolkodni” – így tervezte meg Katkics Tamás Kecskemét legújabb bölcsődéjét

„A gyerekek még úgyis a mesék világában élnek, hátha a csoportszoba lesz majd a palotájuk, a kastélyuk vagy éppen...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version