Rendeződött a kecskeméti Autizmus Centrum azon osztályának helyzete, amelyiknél a szülők a tanévkezdés előtt egy héttel tudták meg, hogy nem olyan helyet kapnának gyermekeik a Rákóczi-iskolában, mint amilyet a nyár elején megígértek nekik.
Mint arról beszámoltunk, a szülők elmondása szerint az új (külön) teremhez ki kellett volna bontani ugyanis egy falat, de augusztus 21-én derült ki, hogy az éppen egy tartófal, vagyis nem eltávolítható. Kérdés, persze, hogy a munkálatokat miért a tanévkezdés előtt alig egy héttel akarták elkezdeni, az pedig végképp furcsa, miért nem vizsgálták meg előbb, hogy az a fal egyáltalán kivehető-e. Főleg annak tekintetében érthetetlen mindez, hogy – mint arról értesültünk – az iskola vezetése már júniusban, a tanév végén felajánlotta, hogy bármikor kinyitják az épületet, ha neki akarnak fogni a munkának, de augusztus közepéig nem történt semmi.
Az érintett szülők csalódottak voltak, és felháborította őket az eljárás. „Az a gond, hogy az utolsó pillanatban, kapkodva keresnek megoldást, és olyan gyerekektől várnak rugalmasságot, akik az állapotuk miatt nehezebben alkalmazkodnak” – fogalmazott az egyik édesanya, aki megkereste szerkesztőségünket.
A szülők elmentek a tankerületi központhoz is, és fellépésüknek volt hatása, mert pár nappal később már felajánlottak nekik két kisebb termet, így az osztály helyzete rendeződött – tudtuk meg Váradi Krisztinától, aki hangsúlyozta: a Rákóczi-iskola megtette, amit ígért, együttműködtek a megoldás érdekében, miután értesültek a problémákról.
Az édesanya – akinek a kisfia az érintett osztályba jár – elmondta: a gyerekek a héten nem mentek iskolába, mert nem szerették volna, hogy a nagy melegben egy hűtés nélküli teremben legyenek. Hiányzásuk a szülők kérésére igazoltnak minősül erre a hétre, a tankerület pedig megígérte, hogy lesz légkondicionálás az egyik teremben. Ennek a beszerelésében nagyon bíznak a szülők. Úgy tudják, a teremben az ablakok kicserélését is tervezik, de ez később valósulhat meg.
A berendezésben kaptak váratlan segítséget: a Költözz Okosan csapata felajánlott nekik egy komódot és egy mikrohullámú sütőt, elszállították az iskolához és fel is cipelték a tanteremhez.
A Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója, Pálfi Tamás megkeresésünkre azt írta, két csoport költözése volt tervben, és két helyiség átalakításával szerették volna biztosítani számukra a megfelelő, védett környezetet.
„A kivitelezés során azonban a tartófal eredeti elképzelések szerinti átalakítása a statikai szakvélemény alapján meggyengítette volna a tartófal szerkezetét, így annak megbontására nem került sor. Ezért csak egy csoport elhelyezésére nyílt lehetőség a régi földrajz szaktanteremben. A helyzet megoldására a Rákóczi-iskola az egyik nyelvi váltótermét ajánlotta fel további segítségül. Ennek és a Kecskeméti EGYMI Autizmus Centrum munkatársainak köszönhetően sikerült megteremteni a második csoport számára is a megfelelő elhelyezést. Így a tanévet mindkét csoport az új helyen tudja megkezdeni, ahogy arra a gyerekeket felkészítettük” – tájékoztatott a tankerületi központ igazgatója. Válaszában arra nem tért ki ugyanakkor, miért nem történt meg jóval korábban annak felmérése, melyik terem lenne alkalmas az osztályoknak.
Előzmények:
Nyár végén kezdtek ötletelni, hogyan adjanak osztálytermet az autizmussal élő gyerekeknek