Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sín felújításáról, a hazai IC-kocsik gyártásának újraindításáról, valamint használt járművek beszerzéséről írt a Facebookon Lázár János hétfőn, miután a MÁV és a Volánbusz vezetőivel egyeztetett.
„A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk” – írta a miniszter, majd hozzátette, hogy viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni az utasokhoz való hozzáállást.
Az augusztus közepétől működő új MÁV-csoport vezetéstől az utasok érdemi segítését és támogatását várja el először Lázár. Azt is egyértelművé tette, hogy „a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre.”
A miniszter azt is elvárja az új vezetéstől, hogy „személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat” – írta.
Vitézy Dávid és Lázár János az utóbbi időben gyakran vívnak csörtéket, az előbbi arra hívta fel a figyelmet, hogy a miniszternek a Keleti pályaudvar lezárásához vezető vonatkisiklásban közvetett szerepe lehetett. Lázár személyeskedő megjegyzésekkel reagál Vitézy kritikáira, egy sajtótájékoztatón például arról beszélt, hogy a volt főpolgármester-jelöltnek kormoly mentális problémái vannak.
via 24.hu