„Ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton” – tette közzé a Facebookon Vitézy Dávid a MÁV augusztusi késési adatai alapján.
Ismét negatív rekord dőlt meg, a jellemzően feláras magyarországi InterCity-k „mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban” – írta Vitézy. A lejtmenet világosan látszik abból, hogy az eddigi negatív rekordot az előző hónapban állította be a MÁV, akkor az IC-k 36,38 százaléka volt pontos.
Orbán Viktor miniszterelnököt is idézte a volt közlekedési államtitkár: érdemes összehasonlítani, mi volt „Lázár János előtt és Lázár János után”, mert „akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát.” Vitézy hozzáfűzte, „ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?”
2019 óta készül nyilvántartás a IC-k késéséről, ez alapján 2020 júliusában még 74,73 százalék volt a késések aránya, vagyis négy IC-ből három volt pontos, most pedig háromból egy sem.
A „Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető” a késéshullám – írja Vitézy, példának a lemondott vasúti járműbeszerzéseket, a leállított pályafelújításokat és fejlesztéseket, a központosított beszerzések nyomán „darabjaira hullott MÁV karbantartást”, és az alkatrészhiányt említi, ami miatt „egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.”
via 444.hu