– Az aláírásgyűjtés célja, hogy továbbra is maradjon érvényben a kecskeméti buszok megszokott számozása – mondta kérdésünkre Kopping Rita, a Szövetség a Hírös Városért Egyesület önkormányzati képviselője. Az ellenzéki politikusok az aláírásgyűjtő akciót vasárnap reggel a belvárosi piacon folytatták, így tiltakozva a helyi járatok átszámozása ellen. A Szövetség frakciója a soron következő – október 17-i – közgyűlésen indítványozza, hogy maradjon a régi számozás – tette hozzá Kopping.
Mint azt a KecsUP is megírta, korábban voltak egyjegyű, kétjegyű, háromjegyű és betűkkel ellátott vonalszámok, a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) azonban szakít a jelenlegi rendszerrel, és október végétől minden járatot háromjegyű számmal fog jelölni.
Így például a népszerű 14-es járatnak a 401-es, a 15-ösnek a 115-ös, a 14D-nek a 249-es, a 23-as busznak pedig a 472-es vonalszámot adták. A háromjegyű szám minden egyes karaktere jelöl valamit: az első az induló állomást, a középső az érintett településrészt, a harmadik pedig a végállomást.
Sokan nem értik miért kell megváltoztatni a számozást, hiszen Kecskemét nem milliónál nagyobb lakosságú város, ahol száznál is több vonal lehet. Különböző online közösségi csoportokban el is indult az utasok közötti ötletelés, vajon mi indokolja a háromjegyű számozás bevezetését. A Kecskeméten Hallottam csoportban a számmisztika helyett egy utas úgy fogalmazott: „Inkább azt oldanák meg, hogy a Széchenyi téri végállomást (és a kényszerű átszállást) megszüntessék és közvetlen vonalakat létesítenének a város minden nagyobb forgalmú területe között.”