Iratkozz fel napi hírlevelünkre, hogy a legértesültebbek közé kerülj Kecskeméten!

Mi az a sales funnel, és mi a jelentősége a webshopoknál?

- Advertisement -

Sales funnel, azaz értékesítési tölcsér. Vajon mi mindent takar ez a kifejezés, és miért fontos tudnod róla, ha webshopod van? Jó hírünk van: ennek járunk most utána, tarts velünk te is! 

A sales funnel, vagyis az értékesítési tölcsér jelentése

A Webáruház készítés árak webshop készítés során kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy ügyfeleik tisztában legyenek a sales funnel jelentésével. Minden vásárlónak van egy vásárlói útja, amit onnan kezdenek el vizsgálni, amikor először találkozik a vásárló a márkánkkal, a hirdetésünkkel. Ez a sales funnel, vagyis más néven értékesítési tölcsér addig tart, amíg megtörténik a tényleges vásárlás. 

Fontos tudni, hogy nem mindenkiből válik vásárló, mert a vásárlás számos tényezőtől függhet. Miért hívják tölcsérnek ezt? Ahogy végig haladunk a szinteken, egyre közelebb és közelebb kerülünk a vásárlás megvalósulásához. A marketingben ezt a stratégiát nevezik AIDA-modellnek is.

Milyen szintjei vannak a sales funnelnek?

A sales funnelnek 4 szintje ismeretes: 

  • A figyelem (Awereness)
  • Az érdeklődés (Interest)
  • A döntés (Decision) 
  • A cselekvés (Action)

A figyelemnél cél, hogy minél több potenciális vásárlót érj el annak érdekében, hogy megismerjék a márkádat. Ez elérhető fizetett banner hirdetésekkel vagy jól megtervezett közösségi médiabeli kampányokkal. A második, az érdeklődés szintjén az érdeklődés felkeltése a cél a terméked iránt. Ez megoldható e-mail kampányokkal, ingyenes letölthető e-bookokkal, szakmai blogcikkekkel. 

A harmadik szintnél a döntésnél az a célunk, hogy bennünket válasszon az érdeklődő a versenytársak helyett. Itt célzott kommunikációba kell kezdeni, hogy biztosan meggyőzzük őt arról, hogy a mi termékünket érdemes választania. Végül az utolsó szinten a cselekvésnél megtörténik maga a vásárlás, tehát bennünket választott a vásárló. Ha sikerrel zárult a folyamat, akkor mindenképpen kérjük a visszajelzését a termékünk kapcsán, illetve ösztönözzük további vásárlásra, akár százalékos kedvezmény nyújtásával.

Az értékesítési tölcsér felépítése

A leglényegesebb lépés az, hogy megértve a leendő ügyfeleid gondolkodásmódját, szabd személyre az ajánlatokat. Ezt a legkönnyebben kérdések feltevésével érheted el: milyen nehézségekkel küzdenek, mi kell a szükségleteik kielégítéséhez, mi motiválja őket? A nagyközönség megszólításával növelheted ugyanis az érdeklődők számát. 

Fontos lépés a landing page, vagyis a landoló oldal megfelelő felépítése is. Érdemes egy olyan visszautasíthatatlan ajánlatot közzétenni, amely konverzióra sarkallja a látogatót. Nem feltétlenül vásárlásra kell, hogy ösztönözze, hanem arra, hogy megadja az e-mail címét. Ezután létrehozhatsz egy hírlevélkampányt, amiben a sikeresen feliratkozottakkal folytathatsz hatékony kommunikációt.

Ossz meg érdekes és értékes tartalmakat, majd fokozatosan kínáld fel nekik a terméket. 

A sales funnel, azaz az értékesítési tölcsér rendkívül hasznos a webshopok számára, mert látogatásokat generál, majd idővel valódi vásárlást eredményez.

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Elhalasztják a kecskeméti buszok újraszámozását

Dr. Homoki Tamás alpolgármester Kecskemét Megyei Jogú Város Közgyűlésének 2024. október 17-én tartott ülésén elfogadta, hogy halasszák el a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version