Az előrejelzések szerint Bács-Kiskun vármegyében is havazásra lehet számítani november 22-én, pénteken. A Magyar Közút „az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően” november 10-én váltott téli munkarendre, azaz már közel két hete 0–24-ben, 12 órás váltott műszakokban dolgoznak szakembereik.
Csütörtökön a reggeli órákban már hószállingózásra lehettünk figyelmesek Kecskeméten, a téli szezon első nagy havazására azonban még várni kell. November 22-én, pénteken érkezhet az első havazás városunkba.
A Magyar Közút közleményt adott ki az intézkedéseiről, többek között:
- november 10-én téli munkarendre váltottak, szakembereik 0–24-ben rendelkezésre állnak;
- feltöltötték a sótárolókat, ami azt jelenti, hogy országosan, kezdőkészleten 110 ezer tonna só és 2,5 millió liter kálcium-klorid oldat áll rendelkezésre
- a hét elején elkezdték felszerelni az összes bevethető munkagépre a hóekéket és a sószóró adaptereket;
- csütörtök estétől, még a havazás előtt, a havazással várhatóan érintett területekre előre kijuttatnak útszóró sót vagy kálcium-klorid oldatot;
- ahogy megérkezik a havazás, és a friss hó a burkolaton eléri a 3-5 centimétert, a sószórás mellett a hóekézési munkák is beindulnak;
- első körben a gyorsforgalmi, majd a fő-, végül a mellék- és bekötőutakon végzik el a beavatkozásokat, céljuk tehát minél előbb eljutni a forgalmasabb utakra.
„A közútkezelő azt kéri a közlekedőktől, hogy csak téli gumival felszerelt autókkal induljanak el a havazásban érintett területeken és vezessenek lassabban, óvatosabban” – hívták fel a figyelmet a biztonságra.
Hozzátették: ha valaki még nem tette meg, akkor a nyári gumikat mindenképpen cserélje le megfelelő állapotú téli gumira, és mindenkit arra kérnek, hogy vezessenek a szokásosnál is óvatosabban, körültekintőbben. Utazás előtt tájékozódjanak a várható időjárásról, a közlekedési helyzetről és az útviszonyokról.
Kiemelendő, hogy a Magyar Közút a településeket összekötő fő- és mellékutakat (és azok településeken átvezető szakaszait), valamint néhány autóutat, azaz 31 ezer kilométernyi útszakaszt üzemeltet. Az autópályákért a koncessziós társaságok felelnek, míg több mint 140 ezer kilométer belterületi út az önkormányzatokhoz tartozik.