Lázár János építési és közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezőjében szerepelt csütörtökön, ahol azt mondta: „Mi vagyunk Európában az egyetlen ország, akinek saját 5800 autóbusza van, és fenntartunk egy vasúti szolgáltatást is, ami (…) úgy néz ki, hogy négy vonatból három pontos, és eggyel vannak problémák” – vette észre a Szegeder.
Lázár a jövőbeni fejlesztési tervekről beszélt, ennek kapcsán jött szóba a közösségi közlekedés is. Szerinte a tarifareform sikeres, a vasút fejlesztésére pedig azért nem öltek annyi pénzt eddig, mert először meg akarták nézni, hogy használják-e az emberek a vasutat, és mivel a magyarok árérzékenyek, ezért tették olcsóbbá. A miniszter szerint üres kocsikról szóltak a hírek, majd a tarifareformmal brutális számokat produkáltak, ami azt bizonyítja, hogy kell a vasúti lába is a közlekedésnek.
„Amíg nem láttam tisztán azt, hogy az embereknek ez kell, vagy nem kell, addig nem mondhattam azt a miniszterelnöknek, hogy szükségem lesz 5–10 milliárd amerikai dollárra ahhoz, hogy ezt megfejlesszem, mert az felelőtlenség lett volna.” Úgy véli, most már világosan látszik, hogy szükség van erre a rendszerre.
Lázár elmondta, hogy a január 7-i Közlekedésinfón fog többet elárulni azokról a fejlesztésekről, amiket jövőre indítanak. Szerinte komoly érdemi átalakítások jönnek: „lesz digitalizáció, lesz utaskomfort, lesz komoly minőségi változás” már a 2025-ös nyári szezont illetően is. Hozzátette, hogy „hozzákezdünk a vasútépítéshez, ki fogunk írni tendereket, lesznek új járművek is.”
Átalakítanák és hatékonyabbá tennék a MÁV-csoportot úgy, hogy feltárják a belső tartalékokat és a fölösleges kiadásokat, amiket csökkenteni kell. „Ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít” – fogalmazott Lázár János.