Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Lázár János eddig üres kocsikról kapott híreket, ezért nem fejlesztették a vasutat – de bezzeg jövőre!

Fotó: KecsUP

Lázár János építési és közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezőjében szerepelt csütörtökön, ahol azt mondta: „Mi vagyunk Európában az egyetlen ország, akinek saját 5800 autóbusza van, és fenntartunk egy vasúti szolgáltatást is, ami (…) úgy néz ki, hogy négy vonatból három pontos, és eggyel vannak problémák”vette észre a Szegeder.

Lázár a jövőbeni fejlesztési tervekről beszélt, ennek kapcsán jött szóba a közösségi közlekedés is. Szerinte a tarifareform sikeres, a vasút fejlesztésére pedig azért nem öltek annyi pénzt eddig, mert először meg akarták nézni, hogy használják-e az emberek a vasutat, és mivel a magyarok árérzékenyek, ezért tették olcsóbbá. A miniszter szerint üres kocsikról szóltak a hírek, majd a tarifareformmal brutális számokat produkáltak, ami azt bizonyítja, hogy kell a vasúti lába is a közlekedésnek.

„Amíg nem láttam tisztán azt, hogy az embereknek ez kell, vagy nem kell, addig nem mondhattam azt a miniszterelnöknek, hogy szükségem lesz 5–10 milliárd amerikai dollárra ahhoz, hogy ezt megfejlesszem, mert az felelőtlenség lett volna.” Úgy véli, most már világosan látszik, hogy szükség van erre a rendszerre.

Lázár elmondta, hogy a január 7-i Közlekedésinfón fog többet elárulni azokról a fejlesztésekről, amiket jövőre indítanak. Szerinte komoly érdemi átalakítások jönnek: „lesz digitalizáció, lesz utaskomfort, lesz komoly minőségi változás” már a 2025-ös nyári szezont illetően is. Hozzátette, hogy „hozzákezdünk a vasútépítéshez, ki fogunk írni tendereket, lesznek új járművek is.”

Átalakítanák és hatékonyabbá tennék a MÁV-csoportot úgy, hogy feltárják a belső tartalékokat és a fölösleges kiadásokat, amiket csökkenteni kell. „Ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít” – fogalmazott Lázár János.

Exit mobile version