Korábban beszámoltunk arról, hogy december 22-én bevezették Kecskeméten a helyi járatú autóbuszok új számozási rendszerét. A KecsUP Hírek több soron szeretett volna kérdéseket feltenni a Kecskeméti Közlekedési Központnak (KeKo) az új számozással kapcsolatban, de kategorikusan elzárkóztak minden információadástól. A Kecskeméti Médiacentrumnak csütörtökön sikerült egy interjút készíteni Hári Ernővel, a Keko vezetőjével, amely alapján kiderült, hogy gördülékeny az átállás, bár a közösségi médiában megjelenő posztok és a cikk alatti kommentek nem erről árulkodnak.
„Kollégáink a vasútállomáson és a Széchenyi téren is segítettek azoknak, akik nehezen tájékozódtak, tanácstalanul sétálgattak. Megszólították őket, de néhányan oda is mentek hozzájuk, hogy biztosan jó buszra szálljanak fel. Január 7-én, kedden pedig már azt láttuk, hogy ezek a helyszíni segítségkérések megszűntek” – fogalmazott a Keko ügyvezetője.
A hiros.hu cikke alatt nem fogadták derülten Hári Ernő szavait, kevesebben lájkolták a posztot, mint ahányan nevetős vagy dühítő gombbal reagáltak rá. A kommentmezőben sem a „gördülékenység” lenyomata látszik, többek között így értékeltek a kecskemétiek:
- „Nem baj, hogy nincs értelme egy ilyen intézkedésnek, de valamelyik csókosnak jól hoz a konyhára.”
- „Őszintén, mondja már meg valaki, ennek mi értelme?”
- „Hát hogy gördülékeny-e ??? Ha az utasok nem segítenék egymás … Nem szeretnék ordenáré lenni, de csinálhatott volna mást aki ezt kitalálta!!!!”
- „Nagy segítség ez a kecskeméti családoknak!”
Már a bevezetés bejelentését sem fogadta jól a közvélemény a közösségi médiában, minden a témával kapcsolatos cikkünk alatt százával gyűltek a negatív visszajelzések és a „dühítő” reakciók. Természetesen olyanok is akadtak, akiknek nem volt kifogása az új rendszerrel szemben, de ők voltak döntő kisebbségben.