Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Tóth Szilárd: El kell indítani a kis utcákat érintő járda- és útaszfaltozási programot!

Fotó: KecsUP Hírek/Balla Szilárd

Nemrégiben sajtótájékoztatót tartott dr. Tóth Szilárd önkormányzati képviselő annak kapcsán, hogy nem tartja elég hatékonynak a lakossági önerős útépítést és az útszakaszok karbantartását Kecskeméten. A képviselő szerint az egyetlen helyes megoldás, ha elindítanak egy – a kis utcákat érintő – önkormányzati járda- és útaszfaltozási programot, amivel hosszú távon csökkenne az állandó karbantartást igénylő földes és felületzárt útszakaszok hossza.

Tóth Szilárd szerint megfigyelhető, hogy folyamatosan változik Kecskemét városképe: egyre többen hagyják el a centrumot és építkeznek a város peremterületein. Nekik nap mint nap keserű tapasztalat, hogy a kemény munka árán felhúzott új házaikhoz az önkormányzat sok esetben nem tud garantálni olyan alapvető igényeket, mint a közvilágítás és a biztonságosan használható utak, járdák.

„Sok esetben járhatatlanok és használhatatlanok a külterületi felületzárt és földutak, de minőségük legtöbbször minimum kifogásolható. Emiatt nagyon sok a lakossági panasz” – emelte ki a képviselő.

Tóth Szilárd szerint hosszas várakozás után – amikor nagyon rossz volt az utak minősége – az elmúlt másfél évben kisebb szemléletváltás következett be az önkormányzat berkeiben a városüzemeltetési kérdések terén. Több pénzt sikerült ebbe a kalapba tenni, így az elmúlt időszakban sokat javult a földutak és a felületzárt utak minősége, gyakoribbá váltak a karbantartások – azonban úgy látja, ez még mindig nem elégséges.

„A hosszabb földutak minősége alapvetően jobb, ezek gépi megmunkálásában jelentős előrelépések történtek, a kisebb, rövidebb földes és felületzárt utcákra és szakaszokra azonban továbbra is sok esetben nagyon nehezen jutnak el a városüzemeltetés gépei. Van, ahol évek óta küzdenek, de nincs előrelépés: 150-200 méteres utcák, utcaszakaszok válnak időszakonként szinte járhatatlanná, megkeserítve ezzel az ott élő idős és fiatal polgárok mindennapjait mind a gyalogos, mind a járművel történő közlekedés területén”– mondta.

A képviselő úgy gondolja, az önkormányzat a lakossági önerős útépítést preferálja, amely alapján valóban sok utca aszfaltozása megvalósult, de rengeteg probléma van vele:

Az önkormányzati képviselő állításait igyekezett konkrét példákkal is alátámasztani. Elmondása szerint:

Kékestető utca. Fotó: KecsUP Hírek/Balla Szilárd
A Rét utcai park melletti garázssoroktól kivezető út. Fotó: KecsUP Hírek/Balla Szilárd
Széna utca. Fotó: KecsUP Hírek/Balla Szilárd

Tóth Szilárd véleménye szerint a fentebbiek remekül tükrözik, hogy bár az önkormányzat próbál helytállni az útszakaszok karbantartásával, erre rendkívül sok pénz megy el és nem biztosít hosszútávú megoldást.

Ismét hangsúlyozta: „A lakossági önerős útépítés hatalmas anyagi és adminisztrációs terhet ró a lakosságra, és több helyen nem is alkalmazható életszerűen.”

A képviselő szerint mindössze egy megoldás van: el kell indítani egy a kis utcákat érintő önkormányzati járda- és útaszfaltozási programot, ehhez pedig fel kell mérni a hiányokat Kecskemét teljes területén. A városnak saját költségén részt kell vállalnia ezen aszfaltozott járda és útfelületek kialakításában.
„Ezt az út- és járdaépítési programot természetesen egy hosszútávú, rangsorolt, szigorú költségvetésű programként javaslom megvalósítani, de elindítása feltétlenül szükséges” – mondta.
Az aszfaltozott útfelületek kialakításával Tóth Szilárd elképzelése szerint hosszú távon csökkenne az állandó karbantartást igénylő földes és felületzárt útszakaszok hossza, így mindent összevetve költségmegtakarítást érhetne el a város, amit újabb aszfaltozott járda-és útfelületek kialakítására lehete fordítani.
A Hegedűs köz nyugati oldalán a Budaihegy új építésű része. Fotó: KecsUP Hírek/Balla Szilárd
Exit mobile version