A szegedi BYD-gyár vízfelhasználása annyi lesz, mint egy 50 ezres városé, az áramfogyasztása pedig nagyjából egy 120 ezer lakosú település energiafogyasztásának felel majd meg – emlékeztetett az Átlátszó. Ennek kontextusba helyezéséhez összehasonlították a BYD-gyárat a magyar Audival és Mercedessel. Lapszemle.
A folyamatosan épülő BYD-gyár ökológiai lábnyoma hatalmas lesz. Ahogy az egységes környezethasználati engedély alapján megírták, a szegedi BYD-gyárnak egy 120 ezer lakosú település árama és egy 50 ezres város vize kell majd. Mindez számokban: a vízfelhasználás volumene 1 811 381 m3/év, az üzem villamosenergia felhasználása pedig 283,4 millió kWh/év lehet.
A kecskeméti Mercedesnek autónként csupán ennek ötödére van szüksége
A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal az Átlátszó közérdekű adatigénylésére küldte meg a kecskeméti Mercedes gyár engedélyét. Ebben az áll, hogy míg 2016-ban 190 ezer autó készült Kecskeméten, addig 2020-ban 165 ezer. 2020-ban 165 672 autót gyártottak, ehhez 87 169 MWh áramot használtak el, valamint 207 248 köbméter vizet.
A győri Audinak pedig folyamatosan csökken az energiaigénye. A gyár nem csak autókat gyárt, hanem motorokat is. 2023-ban 1,671 millió motort gyártottak, 177 ezer autót, 3,82 millió nagy karosszériaelemet más gyáraknak. Emellett 766 ezer kész karosszériaelemet is készítettek. Míg 2021-ben 377 853 MWh villamosenergiát használtak fel, addig ez 2023-ra 362 344 MWh-ra csökkent – írta az Átlátszó.
A teljes cikk ITT OLVASHATÓ.