Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Nem kapkodnak a rendszámcserével a plug-in hibrid autók tulajdonosai

Fotó: Unsplash / Waldemar

Múlt év szeptember elsejétől a számos hazai városban még 2027-ig előnyöket biztosító zöld rendszámot kizárólag csak a tisztán elektromos és nullemissziós gépjárművek kaphatják meg. A már régebb óta zöld rendszámmal közlekedő plug-in hibrid autók tulajdonosai pedig 2026 novemberéig kaptak haladékot a rendszámcserére, ők viszont – célszerű okokból – nem siettetik a „kifehérítést”.

Ennek megfelelően a nyilvánosan is elérhető minisztériumi nyilvántartás szerint szinte alig van olyan autótulajdonos, aki már eleget tett ennek a kötelezettségének. Ami annak fényében teljesen érthető, hogy még bő másfél évig a zöld rendszámmal rendelkező autók sok városban, így Budapesten is ingyen parkolhatnak. Így viszont felmerül, hogyha mindannyian – jelenlegi adatok szerint mintegy 43 ezer autós – egyszerre rohamozza majd meg a kormányhivatalokat jövő év novemberében, az mennyire fogja túlterhelni a rendszert, és mindenki megkapja-e időben a jogszabály szerint elvileg 21 napon belül neki járó új (vagy újragyártott) rendszámot.

A határidőből biztosan nem éri meg kicsúszni, hiszen azzal számolhat, akit utána jogosulatlanul zöld rendszám használatán kapnak, hogy a forgalmi engedély és a hatósági jelzés bevonása mellett a járművét is kivonják ideiglenesen a forgalomból. Ennél persze sokkal kevésbé kockázatos, de biztosan kényelmetlenséggel járó megoldás, hogy nem használja az autóját, amíg az új rendszám meg nem érkezik.

A zöld rendszámmal járó előnyök szűkítése, esetlegesen teljes megvonása általános európai tendencia, ami egyrészt abból fakad, hogy sok országban már nem látják szükségesnek külön engedményekkel segíteni az elektromos/nullemissziós autók elterjedését, másrészt sok volt a visszaélés is: szakértők szerint a vásárlók egy része úgy trükközött, hogy csak a zöld rendszám és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem töltötte az autót, inkább csak a belsőégésű motort használta.

A 24.hu cikke kitekint a magyarországi autópiaci helyzetre is.

Exit mobile version