Először 2024-ben számoltunk be arról, hogy meghibásodott a kecskeméti Otthon Mozi klímája, egy év elteltével pedig ismét arról értesültünk, hogy meleg levegőt fúj a légkondicionáló – számolt be a KecsUP Hírek szerdán. A Hírös Agóra csütörtök délutáni válaszlevelében többek között azt írja, hogy soha nem titkolták a meghibásodás tényét, a mozi munkatársai a vendégeket előadás előtt tájékoztatták arról – a KecsUP Hírek kérdéseire azonban tavaly nem válaszoltak. A Hírös Agóra válaszát – kérésüknek megfelelően – a cikk végén teljes terjedelmében, idézőjelben és tartalmi módosítások nélkül közöljük.
Az első, 2024-es meghibásodás alkalmával is megkerestük a Hírös Agóra Nonprofit Kft.-t, hiszen úgy tudtuk, mint fenntartó intézmény felelősséggel tartozik a mozi működéséért. Akkoriban leginkább arra voltunk kíváncsiak, hogy mikorra várható a problémák megoldása, valamint miért törlik azokat a kommenteket közösségi oldalukról, amelyek rávilágítanak a hibákra.
Választ ekkor nem kaptunk, 2025 júliusában viszont már igen. Most azt írták, idézem: „A meghibásodás tényét soha nem titkoltuk.”
Legújabb kérdéseinket július 1-jén küldtük el az Otthon Mozinak, egy munkatársuknak és a Hírös Agórának, a mozi hivatalos Facebook-oldalán pedig július 2-án jelent meg közlemény a légkondival kapcsolatban. Nem ez az első eset, hogy eljut a szerkesztőségünkhöz egy információ, hivatalos megkeresést intézünk egy intézmény felé, akik ezt követően a megadott határidőnk előtt közleményben reagálnak a feltett kérdéseinkre – ezért július 2-án megjelent a Kérdéseinkre nem válaszolt, ehelyett közleményt adott ki az Otthon Mozi a meghibásodott klímáról című cikkünk.
A Hírös Agórának július 4-ig adtunk válaszadási határidőt, július 3-án, egy nappal cikkünk megjelenése után (de a megadott határidőn belül) pedig válaszoltak is. Az alábbi kérdéseket tettük fel:
- Valóban nem működik jelenleg a légkondi?
- 2024 nyara óta volt olyan időszak, amikor működött a légkondi?
- Ha igen, mikor romlott el ismét, és mi okozhatja a sorozatos meghibásodásokat?
- Amennyiben nem, miért nem tudták megjavíttatni?
- Mikorra várható, hogy orvosolják a fent említett problémákat?
A Hírös Agóra Nonprofit Kft. válaszát az alábbiakban – kérésüknek megfelelően – teljes terjedelmében, idézőjelben és tartalmi módosítások nélkül közöljük.
„Tisztelt KecsUP Szerkesztőség! Tisztelt Balla Szilárd Úr!
Köszönjük megkeresését. Válaszunkat az Önök által meghatározott határidőn belül megküldjük. A Hírös Agóra Nonprofit Kft. mint fenntartó intézmény felelősséggel tartozik az Otthon Mozi működési feltételeinek biztosításáért, ideértve az épület műszaki állapotának folyamatos karbantartását is.
Az Otthon Mozi légkondicionáló rendszere jelenleg meghibásodott. A meghibásodás jellege a teljes rendszer cseréjét teszi indokolttá. Az intézmény a rendelkezésére álló költségvetési lehetőségeken belül törekszik arra, hogy a szükséges beavatkozások minél előbb megvalósuljanak.
A műemléki környezet speciális technikai adottságai miatt a munkálatok nem egyszerű karbantartási beavatkozást igényelnek. Az elmúlt évben és az idei nyáron is mobilklímát telepítettünk. Történtek javítások és időszakos működtetések, de a teljeskörű megoldás hosszabb kivitelezést igényel.
A meghibásodás tényét soha nem titkoltuk. A mozi munkatársai a vendégeket előadás előtt szóban tájékoztatják a helyzetről, és lehetőséget biztosítanak számukra, hogy ennek tudatában döntsenek. Az intézményvezetés minden visszajelzést megfontol, és továbbra is azon dolgozik, hogy az Otthon Mozi is méltó környezetet biztosítson a kulturális élményekhez.
Ezúton is kérjük, hogy a válaszunkat kizárólag csak teljes terjedelemben, idézőjelben és tartalmi módosítások nélkül közöljék.
Kecskemét, 2025. július 3.
Tisztelettel:
Hírös Agóra Nonprofit Kft.”