Mint jeleztük korábbi kátyús anyagunkban, kérdéseket tettünk fel az önkormányzatnak, amelyekre meg is kaptuk a választ. Ebből kiderült, hogy tavaly 80 millió forint ment kátyúzásra. 609 helyszínen 11.000 négyzetmétert javítottak ki. Idén 110 millió forintot irányoztak elő erre a munkára, eddig 6500 négyzetméternyi területet javítottak ki.
A kátyúzás rendre áprilisban kezdődik. Ekkor már megengedi az időjárás, és ekkor kezdenek dolgozni az aszfaltkeverő üzemek – áll a válaszban. A levél arra is kitér, hogy akkor marad tartós a kátyúzás, ha a lyuk környékén stabil az aszfalt. Akkor van baj, ha tovább romlik mellette az út, és ez kimozgatja a javítást is ( ezt kerülheti el a körülvágásos módszer, amikor addig vágják körbe a lyukat, amíg a vágás széle stabil aszfaltot ér – a szerk. ).
„Idén a rengeteg esőzés nehezítette a munkát, mert bizonyos technológiáknál nem volt elég idő arra, hogy az anyag megszilárduljon.” – áll a szerkesztőségnek küldött reakcióban.
A kátyúzás négyzetméterenkénti költsége 5000 forinttól indul, és akár 13.000 forintig is terjedhet. Ez a lyuk jellegétől, a használt anyagtól és az alkalmazott technológiától függ.
Tehát nagyjából jól kalkuláltunk a 10.000 forintos árral, amikor azt írtuk, hogy a piaci botrányra elköltött milliókból ( amit sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudott az igazgató ) mintegy 900 négyzetméternyi lyukat lehetett volna betömni.