Horváth Sándor egy zöld, innovatív, biztonságos és könnyen élhető, európai értékeket képviselő Kecskemétért szeretne dolgozni.
Független jelöltként indul a belvárosban, a 8-as választókörzetben. Egykori békefenntartó, rendészeti szakember, jelenleg az egyik legnagyobb magyarországi segélyszervezet biztonsági főnöke. Soha nem volt semmilyen pártnak a tagja. Meggyőződése, hogy a belvárosban felmerülő és megoldásra váró problémák, fejlesztések nem pártpolitikai, hanem elsősorban szakmai kérdések. Átfogó célja a választókerületben élő emberek életminőségének és biztonságának növelése.
Horváth Sándor családjával hatodik éve lett belvárosi, és úgy érzi, most jött el az a pillanat az életében, amikor az életútja során összegyűjtött tapasztalatait másokkal is szeretné megosztani, s készen áll tenni a lakóközösségért. Az állampolgári ajánlásokat külső segítség nélkül személyesen gyűjtötte, így alkalma volt találkozni és beszélgetni a választókerületben élőkkel, meghallgatta a megoldásra váró problémákat, s ez a tanulság tovább építette programját.
A jelölt általános célként fogalmazza meg a belvárost terhelő gépjárműforgalom, zaj és környezeti terhelés csökkentését. Véleménye szerint az első és legfontosabb a gyalogosok biztonsága azért, hogy „Ne legyen több áldozat!” Ennek érdekében a gyalogos átkelőhelyeket biztonságosabbá kell tenni!
A forgalom, a zaj és a környezeti terhelés csökkentését – a város többi kerületével egyeztetve – egy egységes közlekedésfejlesztési koncepció mentén, szakember(ek) bevonásával képzelem el – mondja Horváth Sándor. – Ugyanakkor ettől függetlenül, illetve ezzel párhuzamosan szükség van a belvárosi körúton elhelyezkedő gyalogos átkelőhelyek racionalizálására, azaz annak felmérésére, hogy szükséges-e az összes gyalogos átkelőhely, vannak-e kettőződések, mekkora a gyalogos forgalom nagysága az egyes átkelőhelyeken. A szükséges számú átkelőhelyeket azonban jelzőlámpával, illetve intelligens átkelőhely, „okos zebra” kialakításával biztonságosabbá kell tenni. Ezzel a megoldással nem csak a gyalogosok nyernek, hanem az autósok is, hiszen így létrejöhet a „zöld hullám” a körúton.
Meggyőződése az, hogy a „zöld hullám” szlogen egy másik olvasata a városban történő összes, a jövőben bekövetkező fejlesztésre vonatkozik. Ennek lényege, hogy az egyes beruházások kapcsán mindig érvényesüljenek a környezetvédelmi szempontok. A zöld gondolatsorhoz tartozik az a feladat is, amely a közparkok és játszóterek bővítéséről szól: faültetésről, a zöld felületek növeléséről, valamint a meglévő parkok, játszóterek és szökőkutak állagmegóvásáról.
– Hogyan? Ugyancsak szakember(ek) bevonásával kell felmérni a belvárosban található meglévő zöldfelületeket, illetve az új játszóterek kialakításának lehetőségét – folytatta a jelölt. – A meglévő és az új játszótereket meg kell óvni a vandalizmustól! Sajnos vannak, akik nem becsülik meg a kiépített területet és – főként az éjszakai órákban – nem rendeltetésszerűen használják a játékokat, illetve fecskendőt és egyéb szemetet hagynak maguk után. A vandalizmus megakadályozása érdekében ezeket a tereket figyelmeztető táblákkal, térfigyelő kamerákkal és mozgást érzékelő megvilágítással kell ellátni.
A fentieken túl Horváth Sándor szerint meg kell vizsgálni azt is, hogy a felvételek alapján a rendbontókkal szemben milyen szankcionálási lehetősége van a városnak, valamint szükséges egy hatékonyabb, úgynevezett „élő erős”, azaz hatósági fellépés megszervezése. Egyes parkok, területek vonatkozásában szóba jöhet azok „lakó-pihenő” övezetté nyilvánítása is, amelyre más szabályzók, rendeletek vonatkoznak.
Kecskeméten viszonylag elég sok a kutyatartó belvárosi lakosok száma, azonban a belvárosban nincs kutyafuttató. Kutyatartóként és kutyabarátként ezt a problémát egy belvárosi kutyafuttató kialakításával szeretné orvosolni. További feladat – a belvárost terhelő gépjárműforgalom, zaj és környezeti terhelés csökkentésével párhuzamosan – az új kerékpárutak kialakítása, illetve a meglévők fejlesztése. Fontos cél az útburkolati jelek rendszeres újrafestése, a járdán és a közúton az útfelületi hibák kijavítása, illetve ha szükséges, a felületek újra aszfaltozása.
Az éjszakai autós-motoros gyorshajtókkal szemben a hatóságok részéről – különösen a nyári időszakban – szükséges egy hatékonyabb, összehangolt fellépés, intézkedés. Meg kell vizsgálni további térfigyelő kamerák elhelyezésének, illetve a megengedett sebességhatárt negatívan csak kissé befolyásoló forgalomlassító küszöbök kiépítésének lehetőségét is.
A belvárosban viszonylag sok épület falán olvasható omlásveszélyre figyelmeztető tábla.
– Megválasztásom esetén a gyalogosok biztonsága érdekében intézkedéseket kezdeményeznék a mielőbbi javítás érdekében. Érintett szülőként külön felhívom a figyelmet a Zrínyi általános iskola állapota körül kialakult tarthatatlan helyzetre, különös figyelmet szentelve az épület felújítására tett ígéretek betartására, lehetőségeim szerint segítve a szükséges források előteremtését.
A tisztább és élhetőbb lakókörnyezet kialakítását, azon belül is a város rendszeres takarítását, a hulladékszállítás jó megszervezését, az illegális hulladék lerakása elleni küzdelmet és a szelektív hulladékgyűjtő szigetek bővítését is fontosnak tartja. Véleménye szerint ebben a témakörben sajnos a hajléktalanok problémáiról is szót kell ejteni: a megoldás elsősorban szociális kérdés, nem pedig rendészeti, ám közös erőfeszítéseket kell tenni a városban működő szociális ellátórendszernek és a hatóságoknak.
Horváth Sándor nős, két gyermek édesapja, angolul felsőfokon beszél, több könyv szerzője. Megválasztása esetén elsősorban azon dolgozik majd, hogy növekedjék a belvárosban élők és az oda látogatók biztonsága.