Birtokunkba került egy levél, amelyet a Dél-alföldi Közlekedési Szakszervezet vezetője írt a kecskeméti helyi járatos sofőröknek. Ebben arról tájékoztatja őket, hogy a Volánbusz minden helyi járatos sofőrt tovább tud foglalkoztatni. Vagy valamilyen helyközi járaton a jelenlegi bérrel; vagy a budapesti agglomerációban, esetleg Győrben helyi járatos buszvezetőként. Utóbbi kettő esetben ráadásul jelentősen nagyobb bérrel a mostaninál. Valamint állnák az utazást és a szállást is.
Úgy tudjuk, hogy Kecskeméten egy buszsofőr havi 200 órával nettó 280 ezer forintot is meg tud keresni. Ezt megkapná az a jelenlegi sofőr, aki mondjuk a Volánbusznál a Szeged-Kecskemét-Budapest járatot vinné, pluszban takarítási díjat, üzemanyag hozzájárulást és 18 ezer forint egyéb juttatást is adnának. Ez mindenképpen csábítóbb lehet a mostani helyzetnél, mert a sofőrök szerint kényelmesebb a helyközi munka, ráadásul borravaló is jobban jön.
Aki viszont Budapestet vagy Győrt választja, az a jelenlegi fizetése mellé napi 10 ezer forintot kapna pluszban, így nettó 400 ezer forint körül is alakulhat a fizetése. És ehhez jön még az oda-vissza út kifizetése és a szállás biztosítása.
A dilemma tehát óriási, és információink szerint áll a bál most a sofőrök között. Többen elfogadják a Volánbusz ajánlatát, így Kecskemét új tömegközlekedési szolgáltatójának, az Inter Tan-Ker Zrt.-nek nem lesz meg automatikusan a sofőr gárdája a mostani buszvezetőkből. Tehát kérdés, hogy januárra össze tudják-e toborozni a csapatot, illetve, hogy bedobnak-e valamilyen csábító trükköt ellencsapásként.
A szakszervezet vezetője továbbá arra kérte a buszsofőröket, hogy ne kezdjenek magánakciókba a jövőjüket illletően. Vagyis ne szaladgáljanak egyenként az új szolgáltatóhoz, ha maradni akarnak, ezt bízzák inkább a szakszervezetre. És itt utal arra egy másik város példájával, hogy sikeresebbek a tárgyalások, ha a sofőrök belépnek a szakszervezetbe, és az tárgyal az érdekükben. A levelet alább olvashatja el.