Mit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról? – Szavazzon május 8-ig!

0
A kecskeméti kerékpárosok által szervezett megmozdulás célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a belváros tehermentesítésére és a légszennyezettség problémájára 2019 novemberében / Fotó: kecsup.hu
Hirdetés

Azt kérdezzük a kecskeméti közlekedőktől (voltak kik szerint kissé provokatívan),
ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná-e a kiskörutat a közösségi és a kerékpáros közlekedés javára?

Erről szavazást is indítottunk, és voksát ide kattintva május 8-ig leadhatja.

Az igen/nem/megfontolandó kérdés indítása óta 550 szavazat érkezett. 250-en nem, 214-en pedig egysávosítanák a kiskörutat, illetve 86-an elgondolkodnának róla, ha ezt a kérdést széleskörű társadalmi vitára bocsátaná a városvezetés.

Mit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról?

Szemezgettünk a közösségi oldalon megosztott cikk alatti pro- és kontra érvek között. (Név nélkül szó szerint közöljük.)

Hirdetés

Mellette:

Én támogatnám, az egész városban normálisan kiépített összefüggő külön kerékpárutat és a városközpont autómentessé tételét, nagyon le van terhelve a belváros autókkal. Persze ehhez elengedhetetlen lenne parkolóházak építése. Sajnos nagyon sok ember ajtótól ajtóig használja az autót. Ljubjanában pl a központból ki vannak tiltva az autók.

Szerintem jó lenne. Sőt, nálunk fejlettebb országokban van olyan, hogy egy városnak a hasonló részét, mint Kecskeméten a kis körút, lezárják, és csak a tömegközlekedés (csakis valami környezetbarát) járművei, és az áruszállítás (csak meghatározott időben) mehet be.

Igen, de úgy, hogy kizárólag a buszokon lehessen kerékpározni.

Valószínűleg én is többször megtenném ha nem töredezett járdákon, kijelölt útszakasz hiányában gyalogosokat folyamatosan kerülgetve kellene közlekedni. Összefoglalva ezek azok a területek amelyek a polgárok életének minőségi javulását lennének hivatottak szolgálni és amire sokat kellene áldozni. Sajnos a jelenlegi városvezetés csak szavak szintjén képviseli ezt.

Kecskemét adottságai miatt ideális kerékpáros város jelölt. Gyakorlatilag nincs olyan távolság amit ne lehetne kényelmesen megtenni kerékpárral, a domborzatát tekintve is olyan lapos mint egy palacsinta. A kecskemétieknek minden esélye megvan arra, hogy ne váljon a város bűzös betondzsungellé.

Ki szereti a kipufogógázt szívni kerékpározás közben?

Ellene:

Ki lehet tiltani / útálni az autósokat a városból/ belvárosból . Viszont ne csodálkozzanak ha csökken a belvárosi üzletek , kávézók , éttermek forgalma . Nem a kerékpárosok költik a sok pénzt , a város széli multikban sem . Egyre kevesebb a belvárosi parkoló , semmi gond viszem a pénzem a város széli multiba . Köszi illetékesek ….

Egyáltalán NEM, mert már alig járnak kerékpárral az emberek. A kiskörút nem akkora nagy területen helyezkedik el, hogy egy pici séta ne férne bele a kerékpárral közlekedőknek. Egyébként a városközpontban lehet óvatosan kerékpározni a járműforgalom elöl elzárt területeken. 

Vicc még az elgondolás is! A kerékpárosok mikor fizetnek min.3 féle adót, mint az autósok?! És kapjanak egy külön sávot?!

Ezt a kérdést egy hónappal hamarabb kellett volna fel tenni!😂Április elsejére bele fért volna!

Ha polgármester lennék, a nagykörút felújításával kezdeném, mert már nem tud átmenni úgy az ember, hogy ne rázza szét a nyomvalyu. A másik a vasút környéke, hogy néz ki? Tényleg így kell kinezzen egy út a vasútnál? Szinten nagykörút, Kurucz és Bethlen krt, használhatatlan a külső sav. Már a buszok is a belsoben tolják a víztoronytól. Majd persze ő menne a vegallomsara és szépen rad húzza majd fékezésre kényszerít hogy ő bemehessen a vegallomasra. Megtörtént esemény, nem egyszer. Ilyeneken kellene gondolkodni nem egysavositani egy kiskörutat.

 Igen is, nem is…

Sokat bringázok a városban, szerintem nem az autóktól kellene elvenni a sávokat, az néha így is kevés és kerékpárral sem biztos, hogy praktikus, hanem megfelelő kerékpárutakat kellene építeni. Most a városban néhol használhatatlanok a régi bicajutak, azokat lenne okos kipofozni, valamint újakat kialakítani, akár egyszerű 1-2 m széles út is bőven jó a járdák mellett, azokkal kiegészítve, de ne az autók között kelljen tekerni, nem egyenrangú fél a két közlekedési forma.

Ha festékkel jelölik ki, az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!

Ez a válasz érkezett rá:

Ha festékkel jelölik ki,az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!” – Bizony az nem kerékpárút, hanem kerékpársáv. A festék színétől és a felfestés jellegétől függően más és más értelemmel. Ennek azért érdemes utánanézni, mielőtt ítélkezik valaki!

Kiskörutat pont? Hát hogyne… Így is a dugó központja hétköznap, hét még ha tovább folytják a gépjárműközlekedést. Olvadtam itt egy biciklistől, hogy a régi utak jók csak az állapotuk nem, avval kéne kezdeni. Meg egyeztetve azokkal akik kerékpárral közlekednek, hogy merre lenne érdemes kiépíteni.

Csak a lezárás nem fog több embert rávenni arra hogy letegye az autóját. Ahhoz nevelés kell és a választható alternatívák fejlesztése. Ezek nélkül egy lezárás elhibázott látszatintézkedés lenne.

Párizs és Milánó biztosan csökkenti a városi autósforgalmat a koronavírus-járványt követőn

A koronavírus-járvány miatti lezárások után fel sem merülhet, hogy ismét az autók uralják Párizs városát – ezt a francia főváros polgármestere, Anne Hidalgo közölte néhány napja. Nemcsak a franciák gondolják, hanem más városok is (New York, Brüsszel és Budapest is), hogy a járvány utáni életünk nem lesz olyan, amit korábban megszoktunk, és ezért talán most a legkönnyebb változtatnunk, például a közlekedési szokásainkon.

Milánóban 35 kilométernyi utat „vesznek el” a gépjárművektől a gyalogosok és a biciklisek javára. Párizs 20 millió eurós programmal ösztönzi a karantén utáni kerékpárhasználatot, aminek része az is, hogy a kerékpáros 50 euro értékű támogatást kap szervizelésre.

Ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná a kiskörutat a busz/kerékpár javára? – szavazzon!

500 Ft1000 Ft3000 Ft