fbpx
15.1 C
Kecskemét
2021. október 18., hétfő
KecsUPKiemelt HírMit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról? – Szavazzon május 8-ig!

Friss hírek

Friss hírek

A Bányai Júlia Gimnáziumban mától kötelező a maszkhasználat a diákok és a pedagógusok védelmében 

Elrendelték a mai naptól a kötelező maszkhasználatot a Bányai Júlia Gimnáziumban. Az intézkedést a járványhelyzet alakulása, a Magyar Tudományos Akadémia és több virológus ajánlása...

Egyre többen mennek azonnal külföldre érettségi után

Az elmúlt években kitartóan emelkedőben van az érettségi után azonnal külföldre távozó magyar diákok aránya. Ez jellemzően az elitgimnáziumok végzettjeit érinti. Nem biztos ugyanakkor,...

Mit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról? – Szavazzon május 8-ig!

Azt kérdezzük a kecskeméti közlekedőktől (voltak kik szerint kissé provokatívan),
ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná-e a kiskörutat a közösségi és a kerékpáros közlekedés javára?

Erről szavazást is indítottunk, és voksát ide kattintva május 8-ig leadhatja.

Az igen/nem/megfontolandó kérdés indítása óta 550 szavazat érkezett. 250-en nem, 214-en pedig egysávosítanák a kiskörutat, illetve 86-an elgondolkodnának róla, ha ezt a kérdést széleskörű társadalmi vitára bocsátaná a városvezetés.

Mit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról?

Szemezgettünk a közösségi oldalon megosztott cikk alatti pro- és kontra érvek között. (Név nélkül szó szerint közöljük.)

Mellette:

Én támogatnám, az egész városban normálisan kiépített összefüggő külön kerékpárutat és a városközpont autómentessé tételét, nagyon le van terhelve a belváros autókkal. Persze ehhez elengedhetetlen lenne parkolóházak építése. Sajnos nagyon sok ember ajtótól ajtóig használja az autót. Ljubjanában pl a központból ki vannak tiltva az autók.

Szerintem jó lenne. Sőt, nálunk fejlettebb országokban van olyan, hogy egy városnak a hasonló részét, mint Kecskeméten a kis körút, lezárják, és csak a tömegközlekedés (csakis valami környezetbarát) járművei, és az áruszállítás (csak meghatározott időben) mehet be.

Igen, de úgy, hogy kizárólag a buszokon lehessen kerékpározni.

Valószínűleg én is többször megtenném ha nem töredezett járdákon, kijelölt útszakasz hiányában gyalogosokat folyamatosan kerülgetve kellene közlekedni. Összefoglalva ezek azok a területek amelyek a polgárok életének minőségi javulását lennének hivatottak szolgálni és amire sokat kellene áldozni. Sajnos a jelenlegi városvezetés csak szavak szintjén képviseli ezt.

Kecskemét adottságai miatt ideális kerékpáros város jelölt. Gyakorlatilag nincs olyan távolság amit ne lehetne kényelmesen megtenni kerékpárral, a domborzatát tekintve is olyan lapos mint egy palacsinta. A kecskemétieknek minden esélye megvan arra, hogy ne váljon a város bűzös betondzsungellé.

Ki szereti a kipufogógázt szívni kerékpározás közben?

Ellene:

Ki lehet tiltani / útálni az autósokat a városból/ belvárosból . Viszont ne csodálkozzanak ha csökken a belvárosi üzletek , kávézók , éttermek forgalma . Nem a kerékpárosok költik a sok pénzt , a város széli multikban sem . Egyre kevesebb a belvárosi parkoló , semmi gond viszem a pénzem a város széli multiba . Köszi illetékesek ….

Egyáltalán NEM, mert már alig járnak kerékpárral az emberek. A kiskörút nem akkora nagy területen helyezkedik el, hogy egy pici séta ne férne bele a kerékpárral közlekedőknek. Egyébként a városközpontban lehet óvatosan kerékpározni a járműforgalom elöl elzárt területeken. 

Vicc még az elgondolás is! A kerékpárosok mikor fizetnek min.3 féle adót, mint az autósok?! És kapjanak egy külön sávot?!

Ezt a kérdést egy hónappal hamarabb kellett volna fel tenni!?Április elsejére bele fért volna!

Ha polgármester lennék, a nagykörút felújításával kezdeném, mert már nem tud átmenni úgy az ember, hogy ne rázza szét a nyomvalyu. A másik a vasút környéke, hogy néz ki? Tényleg így kell kinezzen egy út a vasútnál? Szinten nagykörút, Kurucz és Bethlen krt, használhatatlan a külső sav. Már a buszok is a belsoben tolják a víztoronytól. Majd persze ő menne a vegallomsara és szépen rad húzza majd fékezésre kényszerít hogy ő bemehessen a vegallomasra. Megtörtént esemény, nem egyszer. Ilyeneken kellene gondolkodni nem egysavositani egy kiskörutat.

 Igen is, nem is…

Sokat bringázok a városban, szerintem nem az autóktól kellene elvenni a sávokat, az néha így is kevés és kerékpárral sem biztos, hogy praktikus, hanem megfelelő kerékpárutakat kellene építeni. Most a városban néhol használhatatlanok a régi bicajutak, azokat lenne okos kipofozni, valamint újakat kialakítani, akár egyszerű 1-2 m széles út is bőven jó a járdák mellett, azokkal kiegészítve, de ne az autók között kelljen tekerni, nem egyenrangú fél a két közlekedési forma.

Ha festékkel jelölik ki, az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!

Ez a válasz érkezett rá:

Hasonló cikkünk:  Repülőnap: Vegyes érzéseink voltak

Ha festékkel jelölik ki,az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!” – Bizony az nem kerékpárút, hanem kerékpársáv. A festék színétől és a felfestés jellegétől függően más és más értelemmel. Ennek azért érdemes utánanézni, mielőtt ítélkezik valaki!

Kiskörutat pont? Hát hogyne… Így is a dugó központja hétköznap, hét még ha tovább folytják a gépjárműközlekedést. Olvadtam itt egy biciklistől, hogy a régi utak jók csak az állapotuk nem, avval kéne kezdeni. Meg egyeztetve azokkal akik kerékpárral közlekednek, hogy merre lenne érdemes kiépíteni.

Csak a lezárás nem fog több embert rávenni arra hogy letegye az autóját. Ahhoz nevelés kell és a választható alternatívák fejlesztése. Ezek nélkül egy lezárás elhibázott látszatintézkedés lenne.

Párizs és Milánó biztosan csökkenti a városi autósforgalmat a koronavírus-járványt követőn

A koronavírus-járvány miatti lezárások után fel sem merülhet, hogy ismét az autók uralják Párizs városát – ezt a francia főváros polgármestere, Anne Hidalgo közölte néhány napja. Nemcsak a franciák gondolják, hanem más városok is (New York, Brüsszel és Budapest is), hogy a járvány utáni életünk nem lesz olyan, amit korábban megszoktunk, és ezért talán most a legkönnyebb változtatnunk, például a közlekedési szokásainkon.

Milánóban 35 kilométernyi utat „vesznek el” a gépjárművektől a gyalogosok és a biciklisek javára. Párizs 20 millió eurós programmal ösztönzi a karantén utáni kerékpárhasználatot, aminek része az is, hogy a kerékpáros 50 euro értékű támogatást kap szervizelésre.

Ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná a kiskörutat a busz/kerékpár javára? – szavazzon!

Azt kérdezzük a kecskeméti közlekedőktől (voltak kik szerint kissé provokatívan),
ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná-e a kiskörutat a közösségi és a kerékpáros közlekedés javára?

Erről szavazást is indítottunk, és voksát ide kattintva május 8-ig leadhatja.

Az igen/nem/megfontolandó kérdés indítása óta 550 szavazat érkezett. 250-en nem, 214-en pedig egysávosítanák a kiskörutat, illetve 86-an elgondolkodnának róla, ha ezt a kérdést széleskörű társadalmi vitára bocsátaná a városvezetés.

Hasonló cikkünk:  Repülőnap: Vegyes érzéseink voltak

Mit gondolnak a kecskemétiek a kiskörút egysávosításáról?

Szemezgettünk a közösségi oldalon megosztott cikk alatti pro- és kontra érvek között. (Név nélkül szó szerint közöljük.)

Mellette:

Én támogatnám, az egész városban normálisan kiépített összefüggő külön kerékpárutat és a városközpont autómentessé tételét, nagyon le van terhelve a belváros autókkal. Persze ehhez elengedhetetlen lenne parkolóházak építése. Sajnos nagyon sok ember ajtótól ajtóig használja az autót. Ljubjanában pl a központból ki vannak tiltva az autók.

Szerintem jó lenne. Sőt, nálunk fejlettebb országokban van olyan, hogy egy városnak a hasonló részét, mint Kecskeméten a kis körút, lezárják, és csak a tömegközlekedés (csakis valami környezetbarát) járművei, és az áruszállítás (csak meghatározott időben) mehet be.

Igen, de úgy, hogy kizárólag a buszokon lehessen kerékpározni.

Valószínűleg én is többször megtenném ha nem töredezett járdákon, kijelölt útszakasz hiányában gyalogosokat folyamatosan kerülgetve kellene közlekedni. Összefoglalva ezek azok a területek amelyek a polgárok életének minőségi javulását lennének hivatottak szolgálni és amire sokat kellene áldozni. Sajnos a jelenlegi városvezetés csak szavak szintjén képviseli ezt.

Kecskemét adottságai miatt ideális kerékpáros város jelölt. Gyakorlatilag nincs olyan távolság amit ne lehetne kényelmesen megtenni kerékpárral, a domborzatát tekintve is olyan lapos mint egy palacsinta. A kecskemétieknek minden esélye megvan arra, hogy ne váljon a város bűzös betondzsungellé.

Ki szereti a kipufogógázt szívni kerékpározás közben?

Ellene:

Ki lehet tiltani / útálni az autósokat a városból/ belvárosból . Viszont ne csodálkozzanak ha csökken a belvárosi üzletek , kávézók , éttermek forgalma . Nem a kerékpárosok költik a sok pénzt , a város széli multikban sem . Egyre kevesebb a belvárosi parkoló , semmi gond viszem a pénzem a város széli multiba . Köszi illetékesek ….

Egyáltalán NEM, mert már alig járnak kerékpárral az emberek. A kiskörút nem akkora nagy területen helyezkedik el, hogy egy pici séta ne férne bele a kerékpárral közlekedőknek. Egyébként a városközpontban lehet óvatosan kerékpározni a járműforgalom elöl elzárt területeken. 

Vicc még az elgondolás is! A kerékpárosok mikor fizetnek min.3 féle adót, mint az autósok?! És kapjanak egy külön sávot?!

Ezt a kérdést egy hónappal hamarabb kellett volna fel tenni!?Április elsejére bele fért volna!

Ha polgármester lennék, a nagykörút felújításával kezdeném, mert már nem tud átmenni úgy az ember, hogy ne rázza szét a nyomvalyu. A másik a vasút környéke, hogy néz ki? Tényleg így kell kinezzen egy út a vasútnál? Szinten nagykörút, Kurucz és Bethlen krt, használhatatlan a külső sav. Már a buszok is a belsoben tolják a víztoronytól. Majd persze ő menne a vegallomsara és szépen rad húzza majd fékezésre kényszerít hogy ő bemehessen a vegallomasra. Megtörtént esemény, nem egyszer. Ilyeneken kellene gondolkodni nem egysavositani egy kiskörutat.

 Igen is, nem is…

Sokat bringázok a városban, szerintem nem az autóktól kellene elvenni a sávokat, az néha így is kevés és kerékpárral sem biztos, hogy praktikus, hanem megfelelő kerékpárutakat kellene építeni. Most a városban néhol használhatatlanok a régi bicajutak, azokat lenne okos kipofozni, valamint újakat kialakítani, akár egyszerű 1-2 m széles út is bőven jó a járdák mellett, azokkal kiegészítve, de ne az autók között kelljen tekerni, nem egyenrangú fél a két közlekedési forma.

Ha festékkel jelölik ki, az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!

Ez a válasz érkezett rá:

Hasonló cikkünk:  Rágcsálók elleni küzdelem Szabadszálláson is - méreg helyett kutya és görény

Ha festékkel jelölik ki,az nem kerékpárút!Ez így vicc!Annak semmi értelme!” – Bizony az nem kerékpárút, hanem kerékpársáv. A festék színétől és a felfestés jellegétől függően más és más értelemmel. Ennek azért érdemes utánanézni, mielőtt ítélkezik valaki!

Kiskörutat pont? Hát hogyne… Így is a dugó központja hétköznap, hét még ha tovább folytják a gépjárműközlekedést. Olvadtam itt egy biciklistől, hogy a régi utak jók csak az állapotuk nem, avval kéne kezdeni. Meg egyeztetve azokkal akik kerékpárral közlekednek, hogy merre lenne érdemes kiépíteni.

Csak a lezárás nem fog több embert rávenni arra hogy letegye az autóját. Ahhoz nevelés kell és a választható alternatívák fejlesztése. Ezek nélkül egy lezárás elhibázott látszatintézkedés lenne.

Párizs és Milánó biztosan csökkenti a városi autósforgalmat a koronavírus-járványt követőn

A koronavírus-járvány miatti lezárások után fel sem merülhet, hogy ismét az autók uralják Párizs városát – ezt a francia főváros polgármestere, Anne Hidalgo közölte néhány napja. Nemcsak a franciák gondolják, hanem más városok is (New York, Brüsszel és Budapest is), hogy a járvány utáni életünk nem lesz olyan, amit korábban megszoktunk, és ezért talán most a legkönnyebb változtatnunk, például a közlekedési szokásainkon.

Milánóban 35 kilométernyi utat „vesznek el” a gépjárművektől a gyalogosok és a biciklisek javára. Párizs 20 millió eurós programmal ösztönzi a karantén utáni kerékpárhasználatot, aminek része az is, hogy a kerékpáros 50 euro értékű támogatást kap szervizelésre.

Ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná a kiskörutat a busz/kerékpár javára? – szavazzon!

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...