Valótlanság szerepelt a KEOL cikkében Szőkéné Kopping Ritáról

0
Kecsup grafika (képkivágásokkal a keol.hu oldalról)
Hirdetés

Február végére, március elejére kell visszaugranunk az előzményekhez, amelyeket most nem fogunk részletezni, itt elolvashatja mi is volt ez. Csupán röviden:

A 168 Órában megjelent Rajnai Attila tollából egy cikk, amelyben egyrészt az szerepelt, hogy Szőkéné Kopping Ritát évekkel ezelőtt eltiltották cégvezetéstől (ez így történt), másrészt a lap azt állította, hogy ügyészségi vizsgálat folyik, hogy emiatt Szőkéné képviselőként jogosan vette-e fel juttatásait két önkormányzati cégben betöltött felügyelőbizottsági tagságaiért. Merthogy – szintén olvasható a lapban – ezeket a pozíciókat be sem tölthette volna az eltiltás alatt.

A Keol.hu átvette ezt a cikket, és Rajnai írásának lényegét saját olvasóival is megosztotta. Már a cikk címében is azt feszegette, hogy “Évente másfél milliót vett fel jogtalanul Szőkéné Kopping Rita?”, majd a cikkben már kijelentésként szerepel -szemlézve nyilván a 168 Órát-, hogy

“az ellene folyó jelenlegi vizsgálat szerint Szőkéné az elmúlt 5 évben jogtalanul vette fel a felügyelő-bizottsági tagságokért járó éves szinten több, mint 1,5 millió forint tiszteletdíjat.”

Hirdetés

Így, feketével kiemelve. Mint ahogy megírtuk akkor, Szőkéné Kopping Rita bírósághoz fordul a szerinte valótlanságokat tartalmazó cikkek miatt. Így is tett, pénteken volt a Keol.hu elleni per. Miután a helyreigazítási kérlemét az nem teljesítette. A képviselő Facebook posztja szerint a 168 Óra sem.

Pontosította korábbi cikkét a Keol

A rövid tárgyaláson végül is az a javaslat született -úgy tudjuk a Keol javaslata volt ez- hogy szülessen egy közös közlemény, amit ott helyben meg is fogalmaztak. Ezt a Keol meg is jelentette szombaton 5:54-kor. Íme:

képkivágás a keol.hu oldalról

Amit a Keol nyilván nem tehetett meg (mert ilyenkor a bíróság által jóváhagyott szöveget kell közölni), mi megtesszük, vagyis elmagyarázzuk, hogy az eredeti cikkben -amelynek címe az iménti közleményben is szerepelt- miért másfél millió forintról írtak, és most pedig miért 720 ezer forint van a pontosító közleményben. Erről is nyilatkozott nekünk korábban Szőkéné Kopping Rita. Ezt:

Szó nincs másfél millióról. A városfejlesztőnél havi bruttó 60 ezer forint az illetményem, míg a junior sportnál 2018 óta, amióta tag vagyok, társadalmi megbízatásban vagyok tag, mint mindenki, tehát onnan nem veszek fel semmit. Vagyis FB tagságomból fakadóan évi 720 ezer forintot kaptam egy évben, nem ennek a dupláját.

Vagyis e szerint ez egy további tévedés az eredeti cikkben (és így a Keol cikkében is), mint ahogyan az is pontatlanság volt a 168 Órában, hogy idén március 17-én járt le Szőkéné Kopping Rita eltiltása cégvezetéstől. Hiszen március 7-én.

Lesz per a 168 Óra ellen is

A bírósági tárgyalás után a felperes így nyilatkozott a KecsUP-nak:

Nem csupán a Keol.hu ellen volt per, lesz a 168 Óra ellen is. Ott ráadásul kettő is, mert külön az online verzió és a nyomtatott verzió esetében is. Azok a perek majd Budapesten lesznek, talán nem is olyan sokára – mondta tehát hírportálunknak Szőkéné Kopping Rita.

Egyet Szőkénének, egyet a Kecsupnak is próbált ütni a cikkel a Keol – jó nagy bumeráng lett belőle

A Keol akkoriban több cikkben is foglalkozott ezzel a témával, az egyik cikkben például megemlítette, hogy

“A napokban Szőkéné közösségi oldalára felírta valaki, hogy “Kedves Rita! Mi a válasza a 168 óra hetilapban megjelent cikkre?”

Válasz azonban a mai napig nem jelent meg a korrupció ellen harcoló politikus asszony profilján.”

Egyrészt ez a valaki Garaczi János volt, egykori MTI tudósító, a Kecskeméti Televízió felügyelőbizottságának elnöke, a Kecskeméti Televízió Sajtóasztal című vélemény műsorának gyakori szereplője (van, hogy a Szőkénéről szóló cikk írójával, Rajnai Attilával együtt). Valakinek úgy lehet ismerős talán mint az SZDSZ egykori helyi politikusa.

Hogy aztán Szőkéné kinek és hogyan válaszolt a cikkre, azt nem tudjuk, nekünk akkor nyilatkozott és elmondta a véleményét. Esetleg válaszként tudható be a minapi bírósági végkifejlet, és a tegnapi kora reggeli közlemény a Keolon. Minthogy mi is írtunk erről az ügyről, a Keol alapos öngólt rúgott  (írhatnánk, hogy nettó valótlanságot) azzal a másik megjegyzésével ugyanebben a cikkben, amellyel a Kecsup egyik motivációjára és egyenesen hírportálunkra utal.

“Vannak ügyek, amelyek csak akkor lesznek köztudottak, ha mi megírjuk ezeket.” Szőkéné Kopping Rita ügye azonban nem tartozik ezek közé…”

A Keol kedvéért itt a link újra.