Sorra jelentkeznek a műszaki hibák az ország egyik legfontosabb vasútvonalán, a Budapest–Cegléd-vonalon. 15 nap alatt hétszer romlott el valami és alakultak ki késések – írta meg a Hvg.
Ez a vonal biztosítja Kecskemét leggyorsabb összeköttetését a fővárossal.
A vonalon június 18-a óta folynak a felújítási munkák: a távközlési eszközöket, a biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket is karbantartják.
Az elmúlt két hét szomorú krónikája
Június 17-én Monornál romlott el a biztosítóberendezés, június 20-án pedig a Nyugati és a Városliget között volt a biztosítóberendezésben hiba.
Június 22-én aztán Zuglónál leszakadt egy felsővezeték, emiatt hosszabb időn keresztül voltak 30-90 perces késések.
Majd négy nap eltelt hiba nélkül, június 27-én viszont újra elromlott a Nyugat és Zugló között a biztosítóberendezés.
Másnap, június 28-án egy váltó hibásodott meg a Városligeti elágazásnál.
Utána zsinórban a harmadik nap volt, amikor hiba történt: június 29-én a Pestszentlőrinc és Vecsés közötti szakaszon a felsővezeték hibásodott meg.
Június 30-án nem volt sehol meghibásodás, a július 1-jén viszont újra a Nyugatinál romlott el a biztosítóberendezés. A meghibásodott váltóberendezés lelassította a vonatforgalmat, a menetidő 15-25 perccel hosszabbodott.
Július 4-től ideiglenesen módosul a vonatok végállomása Budapesten
2020. július 4-től 24-ig a Budapest-Nyugati pályaudvaron végzett pályakarbantartási munkák miatt a 140-es számú Budapest–Cegléd–Szeged-vasútvonalon módosul a menetrend – írta a Mávinform.
Az InterCity vonatok, valamint a 7020, 7028, 7029, 7009 sz. vonatok indulási, illetve végállomása munkanapokon vágányzár miatt Budapest-Nyugati helyett Zugló megállóhely, egyéb közlekedési napjukon pedig Budapest-Kelenföld lesz.
Éjszaka 22:15–4:00 óra között a vonatok Zuglóig/-tól vagy Kőbánya-Kispestig/-től közlekednek.