fbpx
16.6 C
Kecskemét
2024. március 28., csütörtök

FRISS HÍREK

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

Átadták az 54-es főút négysávos kecskeméti szakaszát

- Advertisement -

2020. augusztus 5-én átadták az autóforgalomnak az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti, Kecskeméttől délre fekvő, 5,7 km hosszú négysávosra bővített szakaszát.

A 2018 júliusában kezdődött, összesen nettó 8,77 milliárd forintos útépítést a tiszakécskei  Szíjj László NER-oligarcha cége, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végezte.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, magyar költségvetési forrásból valósult meg.

A korábban kétszer egysávos szakasz mellett az északi oldalon majdnem 7 kilométer egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 kilométer földút épült. A zavartalan kerékpáros átkelést 5 új kerékpáros aluljáró biztosítja.

Az 54-es főút kecskeméti négysávos szakasza (Térkép: Iho.hu / NIF Zrt.)

A beruházás 3 új turbó körforgalmú csomópontot, és 2, már korábban is meglévő körforgalom átépítését is magában foglalta. Az 5-ös főútnál lévő kereszteződésben egy különleges, 3 sávossá bővített turbókörforgalom épült. Ilyen méretű és geometriájú, jelzőlámpa nélküli körforgalom eddig még nem készült Magyarországon.

Hasonló cikkünk:  Aláírták az előszerződést, kezdhet építkezni Szegeden a kínai BYD elektromosautó-gyár

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester azt emelte ki az átadáson, hogy az út tehermentesíti Kecskemétet, ezért kisebb lesz a környezeti terhelés, és javul a levegő minősége. A megyeszékhely az utóbbi években olyan gazdasági fejlődésen ment keresztül, amely minden eddiginél intenzívebb közlekedési infrastruktúra-bővítést követel meg.

Az ellenzéki Szövetség azt kifogásolja, hogy a kísérő szervizutakat alulméretezték, gyengék lettek ahhoz, hogy a Közútkezelő által rájuk terelt nagy és nehéz mezőgazdasági gépeket elbírják. A várhatóan hamar tönkremenő utak javítási költsége a kecskeméti adófizetőket fogja terhelni. Az ellenzék szerint ilyen körülmények között nem lett volna szabad átvenni azokat.

Dobos József tanácsnok: az 54-es főút bevezető-szakaszát ilyen formában nem szabad átvenni

- Advertisement -

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Bemutatták a Szövetség a Hírös Városért Egyesület polgármesterjelöltjét és az egyéni indulókat

Hivatalosan is bemutatta – egy választókerület kivételével, ahol még tárgyalások folynak – a Szövetség a Hírös Városért Egyesület a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...