Átadták az 54-es főút négysávos kecskeméti szakaszát

- Advertisement -

2020. augusztus 5-én átadták az autóforgalomnak az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti, Kecskeméttől délre fekvő, 5,7 km hosszú négysávosra bővített szakaszát.

A 2018 júliusában kezdődött, összesen nettó 8,77 milliárd forintos útépítést a tiszakécskei  Szíjj László NER-oligarcha cége, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végezte.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, magyar költségvetési forrásból valósult meg.

A korábban kétszer egysávos szakasz mellett az északi oldalon majdnem 7 kilométer egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 kilométer földút épült. A zavartalan kerékpáros átkelést 5 új kerékpáros aluljáró biztosítja.

Az 54-es főút kecskeméti négysávos szakasza (Térkép: Iho.hu / NIF Zrt.)

A beruházás 3 új turbó körforgalmú csomópontot, és 2, már korábban is meglévő körforgalom átépítését is magában foglalta. Az 5-ös főútnál lévő kereszteződésben egy különleges, 3 sávossá bővített turbókörforgalom épült. Ilyen méretű és geometriájú, jelzőlámpa nélküli körforgalom eddig még nem készült Magyarországon.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester azt emelte ki az átadáson, hogy az út tehermentesíti Kecskemétet, ezért kisebb lesz a környezeti terhelés, és javul a levegő minősége. A megyeszékhely az utóbbi években olyan gazdasági fejlődésen ment keresztül, amely minden eddiginél intenzívebb közlekedési infrastruktúra-bővítést követel meg.

Az ellenzéki Szövetség azt kifogásolja, hogy a kísérő szervizutakat alulméretezték, gyengék lettek ahhoz, hogy a Közútkezelő által rájuk terelt nagy és nehéz mezőgazdasági gépeket elbírják. A várhatóan hamar tönkremenő utak javítási költsége a kecskeméti adófizetőket fogja terhelni. Az ellenzék szerint ilyen körülmények között nem lett volna szabad átvenni azokat.

Dobos József tanácsnok: az 54-es főút bevezető-szakaszát ilyen formában nem szabad átvenni

- Advertisement -
Exit mobile version