fbpx

FRISS HÍREK

Kecskemét autós forgalmának csökkentése elkerülhetetlenné válik, ha jobb közlekedést szeretnénk

- Advertisement -

A kecskeméti közlekedés több mint évtizedes problémája a városnak, amiről a kecskemétiek úgy beszélgetnek, mint az angolok az időjárásról. Mindenkinek van róla kritikus és építő véleménye, közlekedjen autóval, kerékpárral, vagy busszal. A közösségi közlekedés szerteágazó kérdései közül rendszeresen visszatérő probléma a távolsági és helyközi autóbuszok belvároson is áthúzódó vonala.

Király József (Szövetség) belvárosi képviselő az ügyben interpellálta az illetékes alpolgármestert, Homoki Tamást, hogy

mikortól változik meg a távolsági buszok vonala, hogy azok ne a belváros útjait és a kiskörutat használva érjék el a Noszlopy Gáspár parki buszállomást. A városközpontban lakók ugyanis több esetben nehezményezik a buszok hosszú átfutását, zaját, légszennyezését.

Hogy jól közlekedhető lehessen Kecskemét, ahhoz beruházni kell és a belváros autós forgalmát csökkenteni

Az alpolgármester a válaszában beszámolt arról, hogy 2020. november 30-ig kerül kidolgozásra a nagykörúton belül közlekedő elővárosi, regionális és országos autóbuszjáratok útvonalának módosításáról szóló terv.

A helyközi autóbuszközlekedés feladatait az ITM háttérintézménye a Közlekedéstudományi Intézet Dél-Alföldi Közlekedésszervező Irodája (KTI-DAKI) végzi, amely többek között az alábbi szempontokat írja, amit figyelembe kellene venni a nagykörúton belül közlekedő távolsági buszok kapcsán.

A menetrend szerinti autóbuszforgalom korlátozása olyan módon, hogy ezzel egyidőben a személygépjárműforgalom korlátozására, csillapítására semmilyen intézkedés nem történik, nehezen összeegyeztethető azzal a céllal, hogy a közlekedésben a közösségi közlekedés kerüljön előnybe az egyéni (autós) közlekedéssel szemben

foglalható össze röviden a KTI-DAKI álláspontja, ami a személyszállításokról szóló 2012. évi törvény elvi célkitűzésével áll összhangban.

Hasonló cikkünk:  Az egyháztól kerüljön a városhoz a Szentháromság-szobor - indítványozza Király József

A KTI-DAKI szerint a helyközi autóbuszközlekedés minden vonalának a nagykörútra történő áthelyezése a helyi díjszabályozással is igénybevehető regionális autóbusz vonalakat és településrészeket, például Rendőrfalu, Matkó, Petőfiváros, Kadafalva hátrányosan érintené, mert a belvárost a továbbiakban legalább egyszeri átszállással lehetne elérni.

A kép illusztráció

Az alpolgármester is elismeri, hogy szükséges a módosítás, ezért szerinte célszerű lenne azt kidolgozni, hogy:

– a belváros autós közlekedése csökkenjen,
– a nagykörúton az autóbuszforgalom részesüljön előnyben az autókkal szemben, aminek előfeltétele a szükséges infrastruktúra kiépítése,
– egy módosított hálózat közlekedési integráció, ideértve a parkolás menedzsmentjét is.

A COVID-19 járvány miatt tavasz helyett szeptemberre tolódott az a felmérés, ami a nagykörúti buszforgalmat mérte fel. Ennek részletes eredményei még nem ismertek, amint az lesz, beszámolunk itt a kecsUP-on. Viszont azt lehet tudni a napi többszáz Kecskeméten áthaladó járat kapcsán, hogy 2018. december óta 42 járattal kevesebb közlekedik az érintett területen, ami a Dél-alföldi távolsági hálózat átszervezésével és a Kecskemét-Kiskunfélegyháza ütemes menetrend bevezetésével van összefüggésben.

Kecskeméten átlagosan közel 6 órát töltenek dugóban az emberek egy év alatt

A 2016-ban begyűjtött adatok alapján Magyarországon (Budapestet is megelőzve) Debrecenben a legrosszabb a helyzet, az ott élők évente átlagosan 25,3 órát töltöttek el dugóban, vagy egy komolyabb torlódásban. Kecskeméten ez az idő 5,7 óra, olvasható a hvg.hu oldalán.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...