Évek óta korlátozzák a forgalmat a Halasi úti felüljárón, és már alatta sem állhatnak meg autók, mint korábban. Romlik az állapota, hullanak, hullhatnak a szerkezetről darabok. Így a felújítás szükségességéhez kétség sem fér. A szándék az megvan erre (legalábbis úgy tűnik), a pénzt nem tudták eddig megteremteni hozzá. Az már nem újdonság, hogy kb. 1 milliárd forint kellene a munkához (az önkormányzati sajtó mégis ezt emelte ki most), mert azt már tavaly nyáron megírtuk. Korábban is tudott volt ez, de csak azért nem írhattuk meg, mert nem volt még KecsUP.
Az újdonság az, hogy miközben tavasz óta, a pandémiás időszakban 140 milliárd forintot csoportosítottak át sportra (naponta 540 millió forint ez), és 100 milliárdot adtak az egyházaknak szintén átcsoportosítás gyanánt (ez naponta 400 millió forint), addig egy évek óta húzódó felújításra nem tudnak 1 milliárdot átcsoportosítani. Az mfor.hu kimutatása szerint egyébként ugyanebben a koronavírusos időszakban, az egészségügyhöz 50 milliárdot csoportosítottak át.
Terv és engedély van. Csak pénz nincs.
Ahogy korábban írtuk, sajtóbeszámolók szerint már 2019 első felére számoltak azzal, hogy meglesz a felújítás terve, de tavaly nyáron a közútkezelő azt írta nekünk, hogy ezen még dolgoznak. Legújabb, mai levelükben már azt írták, hogy a terv megvan, az építési engedély is rendelkezésre áll. De a munkát nem tudják elkezdeni addig, amíg nincs meg rá a pénz.
„A tervezett munkák során a kivitelezők 15 db hídgerenda cseréjét, a szélső tartók felett új pályalemez építését, új kereszttartók beépítését, és ezzel együtt a híd teljeskörű felújítását is elvégeznék. Társaságunk, mint az országos közutak üzemeltetője út- vagy hídfelújítási munkákat külön erre a célra indított programokon keresztül, elrendelés alapján végezhet, mivel ezen beavatkozások az éves üzemeltetési és fenntartási keretünkön felüli forrásokból valósulhatnak meg. A híd felújítása az ahhoz szükséges források biztosítása esetén indulhat el. Szakembereink addig is folyamatosan ellenőrzik a híd állapotát és mindent megtesznek a közlekedésbiztonság fenntartása érdekében.” – áll a a Magyar Közút Nonprofit Zrt. válaszában.
Az ellenzék korábban a város gyenge lobbierejéről beszélt
Az önkormányzati választás kampányában a Szövetség a Hírös Városért Egyesület jelöltjei sajtótájékoztatón azt mondták a felüljárónál, hogy nincs gazdája ennek az ügynek és gyenge a város lobbiereje. Emlékeztettek rá, hogy kormánypárti a város polgármestere és az országgyűlési képviselői is, mégsem tudták elintézni, hogy meglegyen a pénz a felújításra, és ne éveken át a forgalmat korlátozzák.