„Szerkesztőségünk legfőbb törekvése, hogy hírműsorunkkal korrekt, pártatlan, a kisebbségi véleményt is megjelenítő mértékadó tájékoztatást nyújtsunk a vételkörzet lakóinak.”
Áll a Kecskeméti TV bemutatkozójában, és ezzel a mondattal (is) igyekeznek hirdetőket csábítani a honlapjukra feltöltött médiaajánlatban.
Tegnap a szerkesztőség legfőbb törekvése úgy sikerült, hogy a kecskeméti vendéglátósok megsegítéséről szóló ellenzéki sajtótájékoztatóról írt cikk az önkormányzati sajtó Facebook oldalára (sem a hiros.hu, sem a KTV oldalára) nem került ki, pedig a hírportálok jelentős forgalma a közösségi oldalakról érkezik. Ellenben kitettek egy olyan cikket ide, amely arról szól, hogy több intézkedés is védi a vendéglátósokat, és a városi intézkedések közül is számos segíti a nehéz helyzetbe jutottakat.
Évi kb. 190 millióba kerül a kecskemétieknek az önkormányzati sajtó
A Kecskeméti Televízió több éve már nem csupán az önkormányzati televíziót jelenti, hanem Kecskeméti Televízió Nonprofit Kft. cégnévként a Kecskeméti Médiacentrumot testesíti meg. Hiszen ehhez az önkormányzati céghez tartozik a televízió, a hiros.hu, a Kecskeméti Lapok és néhány időszakos kiadvány. A televíziót leszámítva a többi felsoroltat Hírszolgáltatási Divíziónak hívják 2015 szeptemberétől.
Az önkormányzat tehát a Kecskeméti Televízió Nonprofit Kft.-t támogatja minden évben, és ebből a pénzből készül minden felület, amit fentebb soroltunk. 2020-ban ez a támogatás 193 millió forint volt.
A közhasznúsági jelentésből kitűnik (a 2019-es a legutóbbi, amit feltöltöttek a kecskemetitv.hu oldalra), hogy ebből a pénzből tavaly előtt 130 millió forint ment a televíziós műsorgyártásra, tehát a KTV-re, 60 millió pedig a divízióra, vagyis a többi között a hiros.hu-ra és a Kecskeméti Lapokra.
Egy kutatás szerint a KTV-t napi szinten a lakosság 9%-a nézi, miközben az internetes helyi hírportálokban sokkal nagyobb a potenciál
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (amely támogatja a Kecskeméti Televízió médiaszolgáltatási tevékenységét) most publikált kutatása két megyei jogú város médiafogyasztási szokásait vette górcső alá. Pécs és Kecskemét városokét. Ebből minket az utóbbi érdekel. A kutatás szerint napi szinten a lakosság 9%-a nézi a KTV-t, miközben az országos TV adókat a kecskemétiek 62%-a követi figyelemmel.
Az online hírportálok elérési aránya ezzel szemben Kecskeméten dupla akkora, mint a televízió esetében. Sőt, azt is megállapította a kutatás, hogy amennyiben helyi hírekről, közügyekről akarnak tájékozódni a kecskemétiek, akkor több, mint 60%-uk elsősorban a helyi internetes hírportálokat választja, a maradék kb. 40%-on a helyi rádió, a helyi TV és a helyi nyomtatott sajtó osztozik.
Vagyis úgy tűnik, hogy a Kecskeméti Médiacentrumnak adott önkormányzati közpénz 2/3-a arra a KTV-re megy, amelyből kevesebben tájékozódnak, és amelyet kevesebben választanak, mint az internetes hírforrásokat. Miután a városban több internetes hírforrás is létezik, az ezeket preferáló 60% tehát nem csupán a hiros.hu-ra vonatkozik. A helyi TV napi 9%-os elérése azonban a KTV eredménye, mivel nincs másik helyi televízió.
Beszédes a kutatás alábbi táblázata is. Azt mutatja, hogy különböző korcsoportokban melyik hírfelületet választják elsődlegesen.
Ebből jól látszódik, hogy amíg a KTV nézettsége 64 éves korig különböző korcsoportokban 10% alatt van, addig a hírportálokat ugyanebben a körben 59-81% választja. A helyi televízió inkább a 65 év felettiek választása.
Arról már nem a kutatás számol be, hanem mi néztük meg, hogy a KTV Youtube csatornáján milyen nézettségnek örvendenek a videók. Nem bogarásztuk át az összes videót, kitesszük ide a kezdőoldal fotóját. Kattintva nagyban, olvashatóan bejön.
A Kecskeméti TV Facebook oldalán február 5-én (11 órakor) február 3-i a legfrissebb poszt.