Az országgyűlési képviselők alapbére mától a jelenlegi 1.103.400 forintról 1.210.800 forintra emelkedik, vagyis bruttó 107.400 forinttal. Ebből a választott képviselők – családi adókedvezmények figyelembevétele nélkül – 805.182 forintot kapnak kézhez, a ténylegesen elkölthető nettó bér 71.421 forinttal emelkedik, írja az mfor.hu. A parlamenti patkóban ülők közül azonban kisebbségben vannak azok, akik ekkora összegért végzik a munkájukat. A képviselői fizetést ugyanis nagyban függ a betöltött pozíciótól, az alapbérre csak azok jogosultak, akik semmilyen más posztot nem töltenek be a parlamentben és a kormányban. A parlamenti képviselők bérének emelkedését a kormánypárt korábban azzal indokolta, hogy a pedagógusok és más közszférában dolgozók fizetése után a képviselők saját juttatásaikat is kiigazítják. Az elfogadott változtatások értelmében a képviselői alapbért a mindenkori nemzetgazdasági havi átlagos bruttó bér háromszorosában határozták meg. Az összeg felülvizsgálatára évente kerül sor februárban, miután a KSH közzétette az előző évre vonatkozó változás mértékét. Ennek következményeként ez sorban már a negyedik alkalom lesz, amikor ennek megfelelően igazítják ki a képviselői fizetéseket. A béremelés mértéke ezúttal sem lesz elhanyagolható, hiszen a statisztikai hivatal csütörtöki közlése szerint az átlagos bruttó bér 2020-ban 9,7 százalékkal emelkedett. Csak emlékeztetőül: egy évvel ezelőtt 11,4 százalékos emelésnek örülhettek a honatyák és -anyák.


