Nem teljesen megfelelő a város tulajdonában álló busztelephely a tömegközlekedési cégnek

0

2021. március 18-án aláírta a polgármester a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. (KEKO). és az Inter Tan-Ker Zrt. között létrejött közszolgáltatási szerződés második módosítását. Az eredeti -2019. november 12-én aláírt- szerződést a kecskeméti tömegközlekedés ellátásáról a tavaly márciusban kihirdetett veszélyhelyzet miatt kellett már egyszer módosítani. Ám most újabb változtatási igény keletkezett előre nem látható okok miatt.

Át kell némileg építeni a telephelyet

A szolgáltatás hosszútávon költséghatékony ellátásához bizonyos mértékben át kell alakítani az önkormányzat tulajdonában álló, a szolgáltató számára ingyenesen használatba adott telephelyet. Ezzel kapcsolatban még tavaly október végén fordult a polgármesterhez a tömegközlekedést végző Inter Tan-Ker Zrt. Akkor leírták, hogy eleinte jónak tűnt a telephely, azonban a folyamatos használat mellett kikristályosodott több olyan pontja is, amelyen módosítani kell vagy a hibákat meg kell javítani.

  • A levél szerint a telephelyen 25 csuklós és 30 szóló busznak van helye, de a társaság 25 csuklós és 45 szóló buszt szállított le, ezért 15 új parkolóhelyet kell kialakítani.
  • A kerítésen belüli buszfordulót is ki kell szélesíteni. Ezzel mindkét irányból lehetne tankolni a buszokat, így kevesebbet kellene a sofőröknek várakozniuk, kevesebb lenne a túlóra és a dolgozók elégedettsége javulna.
  • A kerítésen kívül, de a rendelkezésre álló telken belül egy zárt, sorompós, bekamerázott parkolót kell építeni, mert most több munkatárs a környékbeli zöld felületeken parkol, amit nem éreznek méltónak a céghez, és veszélyesnek is tartanak.
  • A levél szerint az üzemcsarnokok építésénél nem figyeltek arra, hogy leválasszák a javítócsarnokot és a karosszéria javító részt. Így, amikor a festésre előkészített buszokat csiszolják, a por átszáll a javítókhoz. Ezt is orvosolni szükséges.

A tájékoztatás szerint mintegy 60 milló forint+ÁFA összeget tesznek ki a szükséges beruházások. A módosított szerződés szerint a szolgáltató az újonnan keletkező vagyonelemek értékcsökkenését, a számviteli politikájának megfelelő mértékben elismert költségként a beruházás megvalósítását követő negyedév első napjától 2029. december 31-ig, a megrendelt és ténylegesen teljesített menetrend szerinti, legfeljebb azonban 24.500.000 menetrendi kilométer-mennyiség elszámolásában érvényesítheti. 2021 januárjától 3,013 forint/km a szorzószám.

Egyéb változtatások a szerződésben

  • A dokumentum szerint a KEKO még mindig nem adott át az Inter Tan-Kernek két darab hybrid Mercedes buszt, mert az előző szolgáltató azokat érvényes műszaki vizsga nélkül adta át. A további késlekedés elkerülése érdekében a tömegközlekedést végző cég vállalta, hogy március végéig a szükséges javításokat megcsináltatja, és a műszaki vizsgát is elvégezteti. Ennek a mintegy 34 millió forint+ÁFA összegét a KEKO-nak kell állnia és fizetnie a szolgáltató felé.
  • A módosított szerződés szerint a szolgáltató két darab 19 fős Mercedes buszt is üzembe állít a szogláltatás javítása érdekében.

A fenti változtatásokkal tehát a polgármester aláírta a szolgáltatási szerződés második módosítását. Az aláírástól számított 90 napon belül vállalta a szolgáltató, hogy a telephelyen a szükséges módosításokat elvégzi.