Olvasóink így vennék elejét a zebrán történő gyakori baleseteknek Kecskeméten

- Advertisement -
Sok javaslatot és véleményt fogalmaztak meg olvasóink a Melyik Kecskemét legveszélyesebb zebrája? cikkünk nyomán. A zebrán történt gyakori és tragikus balesetek okáról és lehetséges elkerüléséről évek óta folyik a vita Kecskeméten. Szó van forgalomcsillapításról, jobban megvilágított átkelőkről, okos zebrákról, szigorúbb büntetésről, szemléletformálásról. Egyelőre azonban megoldás nem vagy csak nagyon lassan látszik körvonalazódni.
Most nézzük meg, hogy olvasóink szerint mit tehetne jobban az önkormányzat és a közút, illetve a közlekedőknek mire kellene figyelniük a zebrán történő gázolások megelőzése érdekében.

Az okosok valahogy nem látják és úgy közlekednek némelyek, mint a birkák

Az „okosok” valahogy nem látják, hogy mit kellene tenni, mondja ez az olvasó, aki szerint a következőt kellene tenni:
„A gyalogátkelők előtt 30 méterre bukkanót vagy 30km sebességkorlátozást táblát kellene elhelyezni. Bekamerázni utána büntetni és a közvilágítást rendbe hozatni ennyi. Nem igaz hogy az a sok okos ember ezt nem tudja.”
Erre válaszul:
„én tisztellek Téged, de nem osztom a véleményed!
Újra kéne tanítani a gyalogosoknak aki a régi tanokat, miszerint, ha gyalogátkelőhöz érkezik, kutya kötelessége körülnézni, utána megkezdeni az átkelést!
Nem féktávon belül érkező jármű elé, csak úgy lelépni! Tisztelet a kivételnek!
Úgy közlekednek némelyek, mint a birkák.
[…] A legcélszerűbb az lenne, ha mindenütt lámpa szabályozná a gyalogos forgalmat. Aki ott vétkezik, az megérdemli a büntetést. A fekvő rendőr sem rossz megoldás!
Maradok tisztelettel”

Bokrok és a gyorshajtás

„Nagyon sok sarkon, zebra előtt bokrok nőnek, ami a kilátást akadályozza. Valakinek ezt is nézni kéne.”
„A Napokban szemtanúja voltam egy esetnek, ment át a gyalogátkelő zebrán egy fiatal holgy es csak a szerencséjén mulott ,hogy nem utoték el. Mert a Dozsagyorgy ut felől jott egy autobusz ami megált ,a belsősávban egy barom autos a busz jobb oldalánal a Nő előtt ugy kivágodot hogy ha a fiatal Nő pár lepessel előbb jár a zebrán akkor az a bugyat elviszi magával a motor háztetőn mert eluti a fiatál Nőt!!”
„A közlekedési lámpák se nem csökkentik, se nem lassitják a forgalmat, ebből a szempontból semmit sem érnek, csak irányitják a forgalmat, már amikor működnek. Kikapcsolt állapotban a villogó sárgánál pedig élvezettel száguldoznak az elsőbbséget élvező utakon, lásd kiskörút. Sebességkorlátozás és hozzá sebességmérő kamerák tudnának ezen segíteni.”

Meg kellene tanulni vezetni

„Meg kellene taulni vezetni. 5 évente újra vizsgáztatni mindenkit, a biciklist is. Okos zebra a Hunyadiban 3 hónapig működött. A fekvőrendőr ekkora forgalmú utaknál alkalmazhatalan. Évek óta kutatják, kik? Az itt posztolók? Szakemberek néhány nap alatt megoldanák ezt a feladatot. Mondom, lassan: szakemberek.”

A közvilágítást Tiborcz intézte

A zebráknál egyes országokban – na nem itt – sokkal erősebb a közvilágítás . Ja, ott nem a Tiborcz intézte…”
„Mindegyik gyalogosátkelő veszélyes, amelyik nincs kivilágítva este!Ez csak az egyik ok. A másik hogy nem szabadna közvetlen előtte autónak parkolni. A gyalogosnak szintén figyelnie kellene lelépés előtt.”
„Közvilágítást nem kellett volna elrontani”
„Miért nem kérdezik meg Tiborczot miért ilyen sötét a közvilágítás,ha már egyszer felvette rá az úniós, sok milliárdos támogatást? Hihetetlen mi megy itt!”
Nem maradt válasz nélkül:
„Mi menne, lopás!”

Néha pár sör után, néha tisztán, de szét kell nézni mindig

„Nèha nèha megyek gyalog a boltba…. Van hogy este van hogy nappal. Nèha pàr sör utàn nèha tisztàn. Ano ugye megtanultuk apànktòl fogjuk meg a kezèt ès nèzzünk szèt mert „elbac az autò” Este ” cuki csecse ” làthatòsàgi mellènyben nyomom biztos ami biztos alapon. Kèrdem èn ha nem vagyunk biztosak abban hogy èszre vettek minket mièrt is lèpünk le a kocsi elè.”

 

- Advertisement -
Exit mobile version