Minden rekordját megdöntötte a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt, a Közgép bukása után piacvezetővé vált mélyépítő társaság: tavaly összesen 176 milliárd forint bevételt könyvelt el, ami 19 milliárddal több, mint a korábbi, 2019-es csúcs. Adózás után pedig 26 milliárdos nyereséget mutatott ki, ez is több, mint a valaha volt legjobb eredmény, az előző év 24,3 milliárd forintos profitja.
A mérleg alapján a jelentős iparági visszaesést nem érezte meg a Duna Aszfalt, sőt fennállása legjobb évét produkálta. Osztalékot is szépen fialt, a 100 százalékos tulajdonos Szíjj – aki tavaly azzal került be a hírekbe, hogy átengedte luxusjachtját Szijjártó Péter külügyminiszternek –
A Duna Aszfaltnak várhatóan a következő években sem lesz különösebb gondja, ugyanis csak a Magyar Közút által kiírt közbeszerzések keretében 2024-ig mintegy 270 milliárd forint értékben végezhet különféle munkákat.
A tiszakécskei cég tavaly év közben társasági formát váltott, szeptember végén kft.-ből zrt.-vé alakult, az indoklás szerint a korszerűbb holdingformát a versenyképesség érdekében választották. Kétségtelen, hogy a cégnek egyre szaporodnak a kül- és belföldi befektetései, legutóbb megjelent a portfóliójában egy mauritiusi cég is, a GED Africa Ltd., amely egy tervezett kongói hídépítéshez kapcsolódik, de akadnak a mélyépítéstől távol eső befektetései is, mint a veszprémi kézilabadacsapat vagy éppen a Tiszakécskei Labdarúgó Club Kft.
Garancsi István, a miniszterelnök kötélbarátjaként is emlegetett üzletember érdekeltsége hasonló bravúrt hajtott végre: érdekeltsége, a Market Építő Zrt. szintén minden idők legnagyobb profitját érte el, 17,4 milliárd forint adózott eredményt mutatott ki 2020-ra, ami tízmilliárddal több, mint a megelőző évi eredmény. A csúcsprofitot úgy hozták össze, hogy a cég forgalma hajszállal visszaesett, a 2020-ban elért 183,5 milliárd forint bő 5 milliárddal kevesebb, mint az egy évvel korábbi. A magasépítésben verhetetlen, a fővárosban éppen új városrészt építő Market Zrt. tulajdonosai (a kisebbségi tulajdonrész Scheer Sándoré) 5,7 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntöttek.
Mészáros Lőrinc egyik legrégebbi építőipari cégének, a Mészáros és Mészáros Kft.-nek a meneteléséről: az építőipar 9 százalékos mínuszához képest ez a társaság 29 százalékos növekedést produkált. 113 milliárd forint forgalmat ért el, ami 26 milliárd forinttal több a 2019-es teljesítménynél. A cég 15,5 milliárd forint nyereséget hozott adózás után, amit az utolsó fillérig ki is vesznek osztalékként, és még ki is egészítik 15,7 milliárdra az eredménytartalékból.
Az új szerzemény, a Mészáros család által 2019-ben felvásárolt ZÁÉV Zrt abban az esztendőben még 72 milliárd forintos árbevétellel büszkélkedhetett, ám ez tavaly megcsappant, 53 milliárd forint forgalmat hozott össze a cég. A profiton ugyanakkor nem látszott meg a jelentős a visszaesés, az adózott eredmény 7,1 milliárd forint volt, 300 millióval több mint 2019-ben. A szokottnál szerényebb forgalmú év nem akadályozta meg a cégvezetést abban, hogy a teljes profitot osztalékként kifizessék a budapesti atlétikai stadion építésében is részt vevő ZÁÉV részvényeseinek.
Ez utóbbi beruházásban ott van a Magyar Építő Zrt. is, mely a tavalyi eredmények alapján szerényebb, 1,5 milliárd forintos osztalék kifizetéséről döntött. A WHB-csoport tagja tavaly 27,4 milliárd forintos árbevételre tett szert, 20 milliárddal kevesebbre, mint 2019-ben, az adózott eredménye pedig 1,8 milliárd forint volt.
És ha már Paár Attila győri nagyvállalkozó cégcsoportjánál járunk, érdemes egy pillantást vetni a WHB West Hungária Bau Kft. teljesítményére is, mely a ZÁÉV-et is verte tavaly a nettó árbevétel tekintetében, ez ugyanis a WHB-nál 77,3 milliárd forint volt. A WHB is rekordot döntött, 16 milliárd forintot vert rá egy évvel korábbi forgalmára, a nyereségét pedig majdnem megháromszorozta. A mérlegben 11,4 milliárdos adózott eredmény szerepel, a vállalat tagjai között ebből 5,675 milliárd forint osztalékot dobnak szét.