2020 januárjában írtuk meg, hogy legújabban (tehát akkor a korábbiakhoz képest) már nem intermodális pályaudvarként írnak a kecskeméti elképzelésekről (igen, nem egy volt, mint ahogyan tervezésből sem), hanem intermodális csomópontként. Akkor a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) terveit meg is mutattuk, illetve az elképzeléseket is felvázoltuk írásban.
Egy új Facebook csoport, a Kecskeméti város- és közlekedésfejlesztők hívta fel a figyelmet arra, hogy mintha megváltozott volna a terv azóta, mert a NIF honlapján jelenleg másik rajz szerepel. Már elsőre is feltűnik, de írják is, hogy
„Az önkormányzati igényeknek megfelelően a Posta épülete megmarad, egyrészt megőrzi a postai szolgáltatási funkciókat, másrészt utasforgalmi funkciók kialakítása is tervezett benne.”
Korábban nem számoltak az épülettel, illetve felvetették, hogy meg kell vizsgálni, mit lehet vele kezdeni. Tehát marad. Így a rajz alapján azt írhatjuk, hogy módosul a sínek feletti felüljáró is. Méretben és funkcióban nem, csupán látványban.
A Széchenyi téri helyi buszállomás kiváltása a vasútállomás mellett lévő jelenleg javarészt helyközi buszállomás összevonásával kerül megvalósításra, mely fejlesztéssel egy helyre kerül a vasúti és autóbuszos szolgáltatások városi központjai – áll a friss anyagban.
Buszpályaudvar
A helyközi járatok számára 20 db hátramenet nélkül használható, fűrészfog jellegű indulóállás kerül kialakításra, így biztosítva a legjobb helykihasználást. Szükséges ezen felül 2 db csuklós és 1 db 3tengelyes autóbuszra tervezett érkező kocsiállás, továbbá 3 db csuklós és 10 db 3tengelyes autóbuszra tervezett tárolóhely elhelyezése. A helyi járatok számára 8 db párhuzamos, csuklós buszok fogadására/indítására alkalmas kocsiállás kerül kialakításra, továbbá elhelyezésre kerül még 2 db áthaladó járatok fogadására alkalmas kocsiállás a felvételi épület előtt és 11 db elektromos csuklós autóbusz töltésére is alkalmas parkolóhely a meglévő busztároló területén – írják.
Parkolás
A parkolás tekintetében is van változás, méghozzá bővülés. Korábban 25 férőhelyes üzemi parkolóval számoltak, most 50 férőhelyessel. A többi változatlan: 200 db férőhelyes új P+R parkoló, 3 db K+R és 3 db taxi parkoló, valamint a kerékpárosok kiszolgálása érdekében 200 férőhelyes B+R parkolókapacitás szerepel most a tervekben.
Felvételi épület
A pályaudvar épületével kapcsolatban az előző elképzelés részletesebb leírást tartalmazott:
„Az átalakításhoz kapcsolódóan az épület külső tömeg megjelenését és fő szerkezeti rendszerét megtartva, a funkciók racionalizálásával egy új több funkciós közlekedési felvételi épületet kell megtervezni. A tervezés során az előzetes tanulmányok alapján a földszinten és az emeleti szinten összesen mintegy 2 050 m2 területen kell a funkciókat megtervezni. A tervezett épület műszaki átalakításánál a külső homlokzati felújítását, homlokzat részleges hőszigetelését és nyílászárók és a tető héjazat cseréjét szükséges megtervezni. A belső részeken az utólagos hozzáépítések bontásával és néhol új átjáró részek kialakításával, teljes körű, az épület gépészeti és villamossági rendszerét is magába foglaló műszaki felújítást kell tervezni. Az utasfelvételi épületen belül 180 m2-en a Posta, illetve másik 150-200 m2-en helyi és helyközi buszközlekedési üzemi funkciók elhelyezését is meg kell tervezni.”
Most csupán ennyi szerepel erről:
„A külső homlokzat felújítására, részleges hőszigetelésére, a nyílászárók és a tető héjazat cseréjére kerül sor. A belső részeken az utólagos hozzáépítések bontásával és néhol új átjáró részek kialakításával, teljeskörű, az épület gépészeti és villamossági rendszerét is magába foglaló műszaki felújításra kerül sor.”
Útépítés
A felvételi épület előtt a Kodály Zoltán téri 2×1 sávos út felújítására kerül sor, a Rákóczi úti csomópontig új járdafelületek kiépítésével, továbbá a Kodály Zoltán téri út – Rákóczi út szintbeni csomópontjának átépítésével – írja a NIF, és ugyanez volt a korábbi változatban is.
Az előző elképzeléssel kapcsolatban ezt írtuk 2020 januárjában:
„Szóval most ott tartunk, hogy van egy 2.0 változat, aminek a megtervezésére újabb csaknem félmilliárd elmegy, és ha hozzátesszük az 1.0 verziót, akkor már 3.2 milliárd forintnál járunk, de semmilyen intermodális fejlesztés még nem történt. Ráadásul amennyiben az első elképzelésből semmit nem tudnak felhasználni, akkor az a 2,7 milliárd forint kidobott pénz volt.”
Az intemodális pályaudvar (újabban: csomópont) kérdésével már többször foglalkoztunk. Itt találja írásainkat.