fbpx

FRISS HÍREK

Hétvégéken négy vonatnak nem Lajosmizse, hanem Kecskemét lesz a végállomása

- Advertisement -

Huszonegy év után ismét lesznek közvetlen vonatok Budapest és Kecskemét között a 142-es – Táborfalván és Lajosmizsén keresztülhaladó – vasútvonalon. Igaz, csak hétvégéken és ünnepnapokon. Menetidő: 2 óra 36 perc.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága napokban tette közzé a 2021/22-es menetrend harmadik módosítását. Ez a 142-es, Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon is hoz néhány fejlesztést.

A legfontosabb, hogy augusztus 29-től, azaz hétfőtől ismét járnak majd közvetlen vonatok Budapest és Kecskemét között. Erre 2001 nyara óta nem volt példa: miként azt a mav142.blogspot.com felidézte, ekkor kettévágták a vonalat. Ezután a fővárosból csak Lajosmizséig közlekedtek a vonatok, és fordítva: Budapest irányába Lajosmizséről indultak a szerelvények, nem pedig a megyeszékhelyről. Az alsó szakasz jelenleg Kecskeméttől Lajosmizséig tart, ezeken máig az ismert kis piros Bzmot-ok futnak.

Az S21-es személyvonat útvonalát meghosszabbítják Kecskemétig

Most négy, Budapest-Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között közlekedő S21-es személyvonat útvonalát meghosszabbítják Kecskemétig. Három személyvonat pedig nem Mizséről, hanem Kecskemétről szállítja majd az utasokat átszállás nélkül akár egészen a fővárosig.

Azt azonban érdemes tudni, hogy ez a bővítés – legalábbis egyelőre – csak a hétvégi és ünnepnapokra vonatkozik. Mivel a hírös város és Budapest között a menetidő 2 óra 36 perc, nyilván csak azoknak érdemes igénybe venniük, akik némi nosztalgiázásra vágynak, vagy – és ez komolyabb érv – lakóhelyüket nem érinti az IC, hanem csak a 142-es vonal, így a Hernádon, Örkényben, Táborfalván, Felsőlajoson vagy Lajosmizsén élőknek.

A 142-es vonalnál maradva: nyáron zajlottak munkálatok a hetényegyházi vasútállomáson. Ugyan az állomásépülethez érve, a váróterembe belépve még mindig úgy érezhetjük, hogy itt bizony megállt az idő, az biztos, hogy a legkülső vágányt átépítették-felújították. Így ezt újra használatba lehet majd venni, ami nagyobb vasúti forgalmat is lehetővé tesz majd. Hetényegyháza és Kecskemét között korábban napi két járatpár közlekedett, ezt 2020 decemberében tizenegyre bővítették.

Az elképzelés az volt, hogy részben így tehermentesítik a hetényi bekötőutat, ahol iskolai napokon reggelente mindig óriási torlódás volt a rengeteg autó miatt. A Bzmot-okon emelkedett is az utaslétszám, de azért arra nem kell gondolni, hogy tömegek váltottak volna autóról vonatra. Fogalmazzunk úgy, hogy a korábbi átlag három-négy fős utasszám felkúszott körülbelül tizenöt-húszra (bár lehet, hogy ezzel is túlzunk).

Hasonló cikkünk:  Jövőre jöhet a Nemzeti Patika különleges kiváltságokkal

Nagyívű tervek már jóideje léteznek a 142-es vonallal kapcsolatban

Éppen egy éve, tavaly augusztusban jelentette be Vitézy Dávid – akkor még a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, azóta közlekedési államtitkár a Technológiai és Ipari Minisztériumnál -, hogy elindul a vonal fejlesztésének tervezése. A teljes vonal villamosításáról, ahol szükséges, második vágány építéséről, az állomások felújításáról, akadálymentesítéséről is szóltak a hírek, és hogy Kecskemétig félóránként járnak majd a vonatok zónázó jellegű rendszerben, a mostaninál nagyobb sebességgel.

A tervezési szerződést a Speciálterv Építőmérnöki Kft. és a Ring Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorciummal írták alá. Vitézy Dávid akkor azt posztolta közösségi oldalán, hogy a fejlesztést a kormány döntése értelmében a BFK európai uniós támogatásból készíti elő.

A BFK aztán megszűnt, jogutódjaként létrejött a Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. (NKK), élén Vitézy államtitkárral. Pár hét múlva az NKK a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztériumhoz került és menedzsmentjének azonnal felmondtak, a cég hamarosan meg is fog szűnni. Vitézy Dávid viszont egy interjúban hangsúlyozta: mindentől függetlenül az NKK által tervezett feladatok az ő tárcájánál maradtak, hiszen a közlekedésért felelős minisztert Palkovics Lászlónak hívják.

Hogy végül lesz-e érdemi fejlesztés a közeljövőben a 142-es vasútvonalon, nemcsak az említettek miatt erősen kérdéses, hanem azért is, mert júniusban a kormány úgy döntött, a kivitelezés alatt még nem álló állami beruházásokat felülvizsgálat céljából felfüggesztik.

Így járnak majd a közvetlen vonatok

Augusztus 29-től a Budapestről Lajosmizsére 7:18-ra, 9:18-ra, 15:18-ra és 21:18-ra érkező S21-es személyvonatok hétvégi és ünnepnapokon tovább közlekednek Kecskemét állomásra (érkezési idő 7:54, 9:54, 15:54 és 21:54).

A Lajosmizséről 8:41-kor, 10:41-kor és 16:41-kor induló, a Nyugatiba közlekedő S21-es vonatok hétvégi és ünnepnapokon meghosszabbított útvonalon közlekednek, Kecskemétről 8:04-kor, 10:04-kor és 16:04-kor indulnak (érkezés a Nyugatiba: 10:42, 12:42 és 18:42).

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Kecskeméti civilek gondolnák újra a város közösségi közlekedését

A közösségi együttgondolkodásra épülő kezdeményezés egyik aktivistája először április elején posztolt az egyik legnagyobb kecskeméti Facebook-csoportba, most pedig lapunkat...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...