Az autógyártás a magyar feldolgozóipari termelés 25 százalékáért felel és a mintegy 700 autóipari vállalat több mint 150 ezer embert foglalkoztat. Az elektromos meghajtáshoz szükséges legfontosabb alkatrészek előállítása feltétele a komplett iparág jövőjének, és „ezért is megnyugtató tény, hogy már másfél éve gyártanak elektromos autókat Kecskeméten” – válaszolta Menczer Tamás államtitkár Keresztes L. Lóránt LMP-és képviselő kérdésére, hogy a kormány szándékai szerint építenek-e akkumulátorgyárat Kecskeméten?
A zöldpárti képviselő azután intézett kérdést, hogy Magyar Levente államtitkár februárban az Országgyűlésben arról beszélt, az alföldi városban a Mercedes-beruházás kiegészítéseként akkumulátorgyárat építenek. Keresztes többek között arra is kíváncsi volt, hogy miért nem szerepel a kecskeméti akkumulátorgyár terve a Nemzeti Akkumulátor Iparági Stratégiában; sor került-e háromoldalú tárgyalásra; a debrecenihez hasonlóan terveznek-e állami támogatást nyújtani, esetleg újrahasznosítást a későbbiekben? Menczer a kormány szándékaira vonatkozó kérdésekre nem tért ki, hanem megismételte a KecsUP által korábban már megírt Mercedes-Benz válaszát, hogy a cég nem tervez befektetni akkumulátorcellákat gyártó üzembe a városban.
Akkumulátorgyárról szóló vita helyben
Kecskeméten a februári közgyűlésen került először napirendre az akkumulátorgyár ügye. Az ellenzéki Szövetség frakció kimondatta volna a helyi Fidesszel, hogy ne épüljön a jövőben Kecskemétre veszélyes üzem, ami akkumulátort gyárt. Erre végül nem került sor, mert a kormánypárti többség egy általános elvű határozatot fogadott el, miszerint nem támogatnak olyan beruházásokat, ami nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak. Az akkugyárról szóló vita helyben akkor vált szélesebb körben kérdéssé, amikor arról Magyar Levente államtitkár az Országgyűlésben beszélt. Szerkesztőségünk ekkor megkereste az autóipari óriást, és a Mercedes-Benz Group AG arról tájékoztatott, hogy nem terveznek akkugyárat építeni. Néhány nappal később is helyi polgárok molinókon üzentek, nem kérnek akkugyárat, félve attól, ha nem németországi cég, akkor majd más építhet.