Mikor várható változás a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonalon, amely áthalad több olyan településen (Gyál, Ócsa, Dabas), ahonnan sokan járnak dolgozni Budapestre, ám az elővárosi szakaszok felújításából kimaradt – kérdezte Kanász-Nagy Máté (LMP) Lázár Jánostól.
Kanász-Nagy szerint az utasok katasztrofálisnak tartják a helyzetet (késés, túlzsúfolt vonat, incidensek), a Nyugatitól Lajosmizséig tartó 73 kilométeres út két órába telik az orosz dízelvonatokkal. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét is idézte, miszerint ez a MÁV „mostohavonala”, noha óriási benne a potenciál, mert a főváros közelébe rengetegen költöztek az elmúlt években.
A közlekedési minisztertől ezekre volt kíváncsi az ellenzéki politikus:
- hogyan értékeli a 142-es vasútvonal állapotát, annak fontosságára tekintettel,
- milyen konkrét intézkedéseket akar tenni a helyzet rövid távú javítása érdekében,
- dolgoznak-e a rekonstrukción, kapacitásbővítésen, a pályasebesség növelésén, a villamosítás fejlesztésén?
„Az elővárosi közlekedés színvonala az ország többi vonalán tapasztaltakhoz képest jobb minőségű, köszönhetően az elmúlt évek fejlesztéseinek. A Kecskemét-Lajosmizse- Kőbánya-Kispest vasútvonal fejlesztésének előkészítését elkezdték, az ügyet némileg hátráltatta, hogy a gyáli önkormányzat pert indított a kiadott környezetvédelmi engedély ellen, ám a bíróság a keresetet elutasította. Pénz csak az előkészítésre van, hiányzik a megvalósításhoz szükséges uniós forrás. Az ellenzék is hozzájárulhat a helyzet megoldásához, ha az uniós pénzek azonnali, teljes összegű kifizéséért lobbizik Brüsszelben” – mondta el válaszában Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára.
Szerdán például azért késtek a vonatok a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Lajosmizse vonalon, mert meghibásodott egy Lajosmizséről a Nyugati pályaudvarra tartó vonat – erről a KecsUP is beszámolt.
via 24.hu