A kormánypárti Világgazdaságban megjelent cikk szerint Lázár János újraindítaná a Zalaegerszeget az M7-essel összekötő M76-os autópálya tavaly felfüggesztett építését – vette észre a Telex. Ez önmagában is hír lehetne, de ami igazán meglepő, hogy Lázár a korábban 170 milliárd forintra becsült beruházás helyett már 400 milliárd forintos összegről beszélt.
Az M76-os autópálya a Balaton nyugati végénél válik el az M7-estől és a tervek szerint onnan vezetne el északnyugati irányba, Zalaegerszegre. A pálya első, Fenékpusztáig érő 8,6 kilométeres szakasza már korábban elkészült. A Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti 44 kilométeres szakaszra 2022 februárjában kiírták a közbeszerzést, júniusban azonban a beruházási stop miatt visszavonták azt.
Lázár János szerint már van szándék az újraindításról, habár kormányhatározat még nem született erről. Amennyiben a 400 milliárd forint igaznak bizonyul, akkor a 44 kilométeres beruházás kilométerenként 9,1 milliárdba kerül majd, ezzel pedig elnyeri a legdrágább autópálya-építés címet. Az eddigi legdrágább az M6-os autópálya, amelyet kilométerenként 4,5 milliárd forintból építettek meg.
Még a Vg sem hitte el, hogy a 9,1 milliárd forintos kilométerenkénti ár valós lehet, így a cikkükben felvetették, hogy a 400 milliárdos összegbe Lázár beleérthette az autópálya egy másik, további 30 kilométeres szakaszának megépítését is. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint erről szó sincs, tényleg a 44 kilométeres szakaszért terveznek ennyit fizetni.
Azt nem magyarázták meg miért drágult néhány év alatt 170 milliárdról 400 milliárdra az autópálya becsült költsége.