Volt kormánypárti politikus cége építené a kecskeméti kamionparkolót

- Advertisement -

Hosszú ideig kormánypárti, KDNP-s politikusként vett részt a közéletben az M5-ös autópálya déli lehajtója mellé kamionparkolót építeni készülő Gold Parking Center Zrt. vezérigazgatója és egyedüli részvényese, Hegedűs Mihály. Mint a Kecsup utánajárt, 2010-ben a Fidesz színeiben indult az önkormányzati képviselő választáson Tatabányán, majd közel tíz évig a KDNP tatabányai szervezetének elnöke volt, Facebook-oldala alapján Orbán Viktor nagy tisztelője. Tatabányai székhelyű részvénytársasága most még szántó és gyümölcsös művelési ágú területekre tervez kamionparkolót építeni Kecskeméten 25 hektáron, és ehhez 5,2 milliárd forint uniós támogatásra pályázik. A beruházás tervdokumentációját már véleményezte az Országos Építészeti Tervtanács.

Mint annak korábban utánajártunk és megírtuk, Kecskemét külterületén, az M5-ös autópálya déli lehajtója mellett közel 25 hektár földterületet nyilvánított beruházási célterületté a kormány egy januári határozatával. A tatabányai székhelyű Gold Parking Center Zrt. egy 330 férőhelyes, „arany szintű biztonságos és védett” kamionparkolót építene itt, döntően uniós forrásból. A projekt ugyanis egyike annak a tizenkettőnek, melyet Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati kiírására kíván benyújtani.

Az M5-ös autópálya déli lehajtója / Fotó: Hraskó István

Egy kormányhatározat a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közé emelte a kamionparkolót – sőt, itt már logisztikai központként is említik -, a vele kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek pedig így nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyek lettek. A Kiskertvárostól (Halasi úti hobbiktól) légvonalban jó ötszáz méterre, a déli iparterülettől, a Mercedes-gyártól 3-3,5 kilométerre lévő földek döntő hányada jelenleg még szántó, valamint gyümölcsös művelési ágú.

A Mercedes-gyártól légvonalban 3-3,5 kilométerre lévő földek (összesen körülbelül 25 hektár) döntő hányada jelenleg még szántó, valamint gyümölcsös művelési ágú / Fotó: Hraskó István

A projekt tervezett költsége nettó 6,17 milliárd forint, az uniós pályázatból 5,24 milliárd forintot biztosítanának, a saját erő pedig 930 millió forint lenne (hazai költségvetési támogatás nincs betervezve).

A céget – mint megírtuk – 2022-ben alapították, székhelye Tatabányán van. A vezérigazgatója és tulajdonosa, egyedüli részvényese Hegedűs Mihály, akinek van egy másik hasonló cége is, a Parking Tatabánya Kft., amely az M1-es autópálya Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál is tervez építeni hárommilliárd forintos beruházással egy őrzött kamionparkolót – erre ötvenszázalékos, vissza nem térítendő közvetlen uniós támogatást kapott.

Hegedűs Mihályról most további dolgokat is megtudtunk. Például azt, hogy hosszú ideig kormánypárti politikusként vett részt a közéletben. 2010-ben a Fidesz jelöltjeként indult Tatabánya 9. számú egyéni választókerületében az önkormányzati képviselő választáson, és ugyan szerzett 645 szavazatot, de ez csak a második helyre volt elég a 725 voksot elérő MSZP-s dr. Partali László mögött.

Majd közel tíz évig, egészen 2023 februárjáig a KDNP tatabányai alapszervezetének volt az elnöke (tavaly váltotta John Katalin önkormányzati képviselő, a most júniusi választáson nem is indul). Az alapszervezet Facebook-oldalán találtunk fotót, amint 2017 októberében egy utcai standnál áll, a „Védjük meg Magyarországot! Nem Soros veszélyes tervére” kampány keretében (egyes hírek szerint a kampányban közreműködő aktivisták aláírásokat és személyes adatokat gyűjtöttek, hogy később tájékoztató anyagot küldhessenek ‘Soros veszélyes tervével’ kapcsolatban).

Fotó: KDNP Tatabánya Facebook-oldala, képernyőmentés

2013-ban a fővárosi Békemenetre buszokat szervezett Tatabányáról, egy 2016-os KDNP-s közgyűlésük után pedig – az alapszervezet Facebook-oldala szerint – mint elnök „büszkén nyilatkozta, hogy Komárom-Esztergom megyében a KDNP az egyik legnagyobb számú szervezettel rendelkezik, dinamikusan növekvő párt lett”. Egy 2018-as fotón is szerepel a KDNP tatabányai önkormányzati képviselőivel, miután kitöltötték a nemzeti konzultációs ívet.

„Magyarország legnépszerűbb politikusával” – posztolt Hegedűs Mihály egy fotót Orbán Viktorral még 2018-ban, egy kommentben pedig még hozzátette: „Minden elismerés az Övé! Egy alázatos vezető!”

Fotó: KDNP Tatabánya Facebook-oldala, képernyőmentés

De fotózkodott KDNP-s „főnökével”, azaz a párt elnökével, Semjén Zsolttal is 2017-ben.

Fotó: KDNP Tatabánya Facebook-oldala, képernyőmentés

Szerkesztőségünk egyébként még január végén megkereste Hegedűs Mihályt a kamionparkolóval kapcsolatban. Nem a Gold Parking Center Zrt., hanem a Parking Tatabánya Kft. válaszolt, először azt, hogy a „teljes beruházásról február elsejétől tudunk egyeztetni, állunk szíves rendelkezésükre”. Majd amikor nem jelentkeztek, ismét írtunk nekik levelet, de akkor is csak annyit reagáltak, hogy az uniós pályázat elbírálásáig nem szeretnének nyilatkozni „semmilyen típusú információval”, de majd „amint a pályázat elbírása (sic!) hivatalossá válik, állunk szívesen rendelkezésére”.

Közben azt is megtudtuk, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó Országos Építészeti Tervtanács már véleményezte a kamionparkolónak és kiszolgáló létesítményeinek építési engedélyezési tervdokumentációját. A KecsUp szerkesztőségének birtokába került dokumentumban az áll: a tervtanács feltételekkel ajánlja engedélyezésre a terveket.

Az OÉT elnöke, Lánszki Regő építészeti államtitkár és országos főépítész többek között megállapította, hogy „a szolgáltató épület koncepciója támogatható, a beruházás a funkciónak megfelelő építészeti igényességgel kialakított” és „a tervdokumentáció rendelkezik a szükséges műszaki tartalommal, alaprajzi rendszere érthető és funkcionális”.

A kedvezőbb településképi megjelenés érdekében viszont több dologban felülvizsgálatot és szükség esetén a kiegészítések terven történő átvezetését kérte. Így azt, hogy a telep teljes területén „valós árnyékolást adó, megfelelő lombkorona borítottságot biztosító” módon történjen a fásítás, és hogy az elültetett fák „védő zöld sávként” takarják el az építményt.

Emellett feltételként említi azt is, hogy törekedni kell a burkolt felületek minimalizálására, emiatt szükséges a terv felülvizsgálata, végül ki kell dolgozni a lehulló csapadékvíz megtartásának, visszaforgatásának, valamint a szürke és öntözővízként történő hasznosítás módját is.

Az OÉT elnöke felhívta a tervező és a megbízó figyelmét, hogy döntése nem jogosítja fel az építési tevékenység azonnali, feltétel nélküli megkezdésére. A tervtanácsi vélemény elsősorban abban irányadó, hogy a tervezett építmény mennyire illeszkedik a településképbe, de nem mentesít a jogszabályok által előírt engedélyek, hozzájárulások előzetes beszerzésének kötelezettsége alól.

A lehajtónál lévő körforgalom melletti 1,8 hektáros területet árulják, mint azt egy kirakott tábla jelzi. Felhívtuk a rajta lévő telefonszámot, egy férfi vette fel, aki elmondta: ugyan az ő telke nincs felsorolva a kormányrendeletben, azaz nem tartozik a beruházási célterülethez, de már meg akarták venni a kamionparkolóhoz (de még nem értékesítette). Hozzátette, ő személy szerint nem bánja, ha megvalósul a projekt, mert ez az ő földje értékét is megnöveli – azt mondja, mezőgazdasági területnek nagyon gyenge minőségű, nem is használta szántóként.

Ezt a gyümölcsös művelési ágú földterületet is beruházási célterületté nyilvánította a kormány
- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version