fbpx

FRISS HÍREK

Átadás közeli állapotban a homokbányai P+R parkoló, de vajon kihasznált lesz-e?

- Advertisement -

Már jócskán a befejezés határát súrolja a város által beígért első kecskeméti P+R parkoló kivitelezése a homokbányán. Elképzelések szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A központba vezető úthálózat fejlesztése azonban évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy az Izsáki út szélesítés kapcsán nem alakítottak ki buszsávot sem.

A város a „modern city” jövőkép koncepciója alapján szükségét érezte egy P+R parkoló kivitelezésének, amelynek első ütemét a beharangozott „új” homokbányai városrész kialakításának arculatába tervezték. A sikeres tesztelést követően, akár több hasonló beruházás is lehet. A kivitelezési munkák néhány hete megkezdődtek és közel a munkálatok vége.

A városvezetés a KEKO- val karöltve kitűzött egy célt: csökkenteni a belváros forgalmát.

Elképzeléseik szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A munka oroszlán részéből jócskán kivette részét a Kecskeméti Városrendészet. Mind a parkoló üzemeltetése, mind a kivitelezés megrendelése ezen szervezeten keresztül valósul meg. A 100-120 férőhelyes parkoló a tervek szerint április végére elkészül. A férőhelyek száma nagy valószínűséggel azért nem meghatározható, mert szilárd burkolatot nem kap a felület, így az autósok „véletlenszerű” parkolása alapján méretezhető.

Hasonló cikkünk:  "Drasztikusan nagy változtatásokban gondolkodunk" - részletesen is beszámolt terveiről a kecskeméti közlekedést megreformálni vágyó aktivista

Fotó: Varga László

A terület felülete 0-20 méretű murva burkolattal kerül átadásra. Az ilyen jellegű felületekre azonban jellemző, hogy gyorsan elvesztik a kialakított vízszintes síkot és hatalmas kátyúk alakulhatnak ki.  Az ilyen jellegű burkolatok egy kiadós eső után hullámvasúttá válnak, ráadásul a buszmegállóhoz felvezető „járda” is ebből készült.

Fotó: Varga László

Az elképzelés sikerességét több tényező is befolyásolhatja. A környék tömegközlekedése az „1”-es számú buszjáratra épül, amellyel elérhető a városközpont és a vasútállomás is akár. A járat sűrűsége talán megfelelő, de ezen felül semmi egyéb nagyvárosra jellemző tömegközlekedés nincs a városban. A központba vezető úthálózat fejlesztése évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy szélesítés kapcsán buszsáv nem került kialakításra, így a járatok nem érnek be gyorsabban a városba. Kérdés, hogy vajon mi kecsegteti majd az embereket a parkoló használatára? Ha van erről véleménye írja meg nekünk!

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...