Bár szépen szaporodnak a digitális hirdetőtáblák Kecskemét belvárosában, az azokat tulajdonló CityScreen Media Kft. csak nem találja meg a számításait a piacon. A Városi Alapkezelő által közpénz százmilliókkal kitömött reklámcég ugyanis továbbra is nagyon komoly veszteséget termel, miközben bevételre alig tesz szert. Így nagy kérdés viszont, hogy a belé fektetett forintok megtérülnek-e valaha?
Korábban a KecsUP Hírek megírta, hogy az utóbbi években gombamód szaporodtak el Kecskeméten a Cityscreen Media Kft. digitális hirdetőtáblái, amelyek nem csak reklámokat sugároznak, de ingyen wifit is biztosítanak a város közigazgatási határain belül. A táblák különlegessége még, hogy a hirdetőtáblákban egy kamera található, aminek segítségével pontosan tudható, hány járókelő haladt el a tábla előtt, és ezáltal mérhető a hirdetési kampányok hatékonysága is.
A kecskeméti vállalkozás a projekt megvalósítására a Városi Alapkezelőtől – az Okosváros program keretein belül – 230 millió forintos befektetéshez jutott, ami azonban úgy tűnik, nem nagyon fog megtérülni. Lapunk legalábbis a cég legfrissebb, tavalyi eredménybeszámolójában nem talált arra utaló jeleket, hogy a digitális hirdetőoszlopok beváltották volna a hozzájuk fűzött reményeket. Noha azokból szemmel láthatóan egyre több van a városban.
Továbbra is kritikus a milliókkal kitömött CityScreen állapota
Persze ne vonjunk le egyből messze menő következtetéseket a cég állapotát illetően, hiszen az a jelek szerint köszöni szépen, nagyon is jól van. Legalábbis erről tanúskodik, hogy a cég hirdetőtáblái január óta ha nem is jelentős mértékben, de azért bővültek: a 2023-as 40 darabról 45-re növekedett. Emellett további jó hírek is adódtak a cég körül, összességében azonban továbbra sem igazán bonthatnak pezsgőt a vállalkozás tulajdonosai, Lippényi Tamás és Erdei Sándor. A legfrissebb, 2024-es eredménybeszámolójuk ugyanis azt mutatja, hogy
- A CityScreen alkalmazottainak száma tavaly januártól egészen októberig nulla volt, majd novembertől 1-re változott;
- A cég az adózott eredménye után továbbra is komoly veszteséget mutat, egészen pontosan a tulajdonosok -36 044 000 forintot termeltek;
- A céggel szemben fennálló kötelezettségek ezzel párhuzamosan továbbra sem nagyon apadnak, az 2024-ben továbbra is 200 630 000 forintot jelent;
- Ez alapján nem meglepő, hogy a cég saját tőkéje a korábbi 30,7 millióról 262 383 000 forintra változott (ami 753 százalékos emelkedést jelent), hiszen a veszteséget valamiből fedezni kell;
- A cég eszközeinek összértéke pedig tavaly elérte az 500 211 000 forintot, ami egy évvel korábban még csak 257 541 000 forintot jelentett;
- Ehhez képest a CityScreen az értékesítése során mindössze egy szerény, 15 213 000 forintos bevételt generált, ami 2023-hoz képest viszont 24 százalékos javulást mutatott.
Ezek alapján a cég EBITDA értéke (a szám a cég üzleti eredményességét fejezi ki, minél magasabb a mutató, annál jobb a cég megítélése) a korábbi -19 304-hez képest már csak -8 123-as értéket mutatott.
A kecskeméti cég tehát igencsak felemás eredményt tudhatott tavaly a magáénak, amiből egyelőre úgy tűnik, hogy nem feltétlenül érte meg a Városi Alapkezelő Zrt. által biztosított százmilliókat. Konkrétabban: az is kérdéses, hogy a befektetés egyáltalán megtérül-e valaha.
A 2024-es eredménybeszámolóval kapcsolatban természetesen megkerestük a cég tulajdonosait is, ők azonban cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak. Amint ez változik, cikkünket természetesen frissíteni fogjuk!