fbpx

FRISS HÍREK

Üzenet Debrecenből: Nem az új cégen, hanem leginkább a város cégén múlik a tömegközlekedés minősége

- Advertisement -

Mivel Debrecenből érkezik Kecskemét új tömegközlekedési szolgáltatója (valójában fővárosi székhelyű és debreceni telephelyű az új szolgáltató, de a vezérigazgató is inkább debreceninek vallja magát), amely a buszokat és a sofőröket biztosítja januártól, ezért megkerestük azt az ottani civil szervezetet, amely a helyi tömegközlekedéssel foglalkozik.

A DERKE (Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület) képviselője megkeresésünkkor tisztában volt a kecskeméti helyzettel, és azonnal fontosnak tartotta leszögezni, hogy náluk az Inter Tan-Ker Zrt. (amely Kecskeméten az új szolgáltató) csak a buszokat adja bérbe a városi cégnek, de más módon nem vesz részt a helyi tömegközlekedésben. Azt telejesen a DKV végzi. Vagyis a városi cég.

Inkább a városon múlik, mint az Inter Tan-Ker-en

Szerintük óvatosan kell lelkendezni az Inter Tan-Ker Zrt. Kecskemétre érkezése okán, és nem arról van szó, hogy a cég ne végezne jó munkát. Elmondták, hogy a tömegközeledés minősége ugyanis csak annyibban függ tőlük, hogy milyen buszokat szállítanak le, valamint milyen sofőröket alkalmaznak. A járművekkel azért nem lehet gond (hagyjuk most a dízel kontra elektromos vitát), mert teljesen újak lesznek. Fűtéssel, klímával, kényelemmel. A sofőrökkel már lehet mellényúlni, de ha ki tudják szűrni közülük az esetlegesen alkalmatlanokat, akkor igazából ezen a téren sem lehet majd panasz a cégre. Főként ha a mostaniak közül átveszik, akit csak lehet. Mert ők már ismerik a várost.

Sokkal inkább viszont a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.-n múlnak majd a lényeges kérdések. Azok a részletek, amelyek miatt kiszámíthatónak vagy rossznak ítélheti meg a lakosság a tömegközlekedést. Vagyis: Jók-e a kialakított járatok? Megfelelőek-e az indulási időpontok? Elég sűrűek-e a járatok? Megfelelő-e a buszok mérete egy adott vonalon?

Mivel a tömegközlekedés szervezése a városi cégre tartozik, ezeket saját hatáskörben kell eldönteni, és ennek megfelelően kérni fel a szolgáltató céget a munkavégzésre. Azon is sok múlik, hogy mennyire lesz hatékony a városi cég ellenőrző tevékenysége, mennyire lesz képes a hibákat feltárni és korrigálni. Valamint megértetni az Inter Tan-Ker Zrt.-vel.

Hasonló cikkünk:  Helyi buszjáratot tervez Máriahegyben a KeKo májustól

Mindenki jót akar, de kiderülhet, hogy nem ilyen lovat akartunk

Persze itt már belép a képbe az új cég hozzáállása is. Mert most még minden rendben van, a szokásos, mosolyokkal tarkított kézfogásoknál tartunk és az udvarias ismerkedési fázisnál. De januártól indul a munka, amely során az első problémáknál kiderül majd, hogy valóban annyira partneri-e a kapcsolat, amilyenre itt helyben a döntéshozók számítottak, és amilyet minden kecskeméti remél. Amennyiben igen, és a városi oldalon is jó irányba történnek a lépések, akkor lehet számítani jó tömegközlekedésre. Mivel maga a városvezetés is számít arra, hogy az első hónapokban nem lesz azonnal tökéletes minden, az új feltételekkel felálló tömegközlekedés az első évben vegyes képet hozhat. Az első meghatározó időszak 2021 lehet. Ott már valóban kiderülhet, hogy ki hogyan áll az új jegyárak és bérletárak megállapításához (azt tudjuk, hogy jövőre nem lesz változás, de nem tudjuk, utána mi várható), és kiben mennyi hajlandóság van esetlegesen átszabni a menetrendeket, összevonni járatokat. Amennyiben ezek pozitívumokat hoznak, és eddigre már az is kiderül, hogy a kommunikáció is megfelelő a lakossággal, a hibákat pedig elimserik és elnézést kérnek ezekért, akkor kijelenthető lesz, hogy megérte felszántani az eddigi tömegközelekdési leosztást. Ugyanakkor pont ezek azok -a talán nem is apró- részletek, amelyeknek a kisiklása újból csalódottságot fog okozni az utasoknak. Mi figyelni fogjuk a folyamatokat.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...