Nem vagyunk jósok, nem voltak bennfentes információink, csupán a józan ész irányította a billentyűt csapkodó kezünket, amikor azt írtuk egy cikkben, hogy valójában nem is ingyenes a Facebook (és a Google sem). Akkor tettük ezt, amikor arról írtunk, hogy muszáj reklámhelyeket elhelyezni a cikkeinkben, növelve így is a bevételeinket. A legnagyobbak (itt merült fel a Facebook is) csomó mindent tudnak rólunk, és pont ezek azok az információk, amelyekkel hatékonyan tudnak reklámokat kihelyezni, illetve minket vásárlóvá tenni. Akkor így fogalmaztunk:
„Amikor azt halljuk, hogy a Facebook ingyenes, a Google ingyenes, akkor azt értsük úgy, hogy pénzt nem kell fizetni a használatukért, de bizony megfizetjük máshogy. Magunkkal. Azokkal az információkkal, amelyeket beszippantanak rólunk…”
És most pontosan ezt mondta ki a Gazdasági Versenyhivatal. Sőt, 1,2 milliárd forint rekordbírságot szabtak ki a Facebookra, mert azt hirdeti, hogy ingyenes. Miközben a GVH szerint sem az. A versenyhivatal indoklása szerint:
„A Facebook jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában: a fogyasztóknak ugyan valóban nem kellett díjat fizetniük a szolgáltatás igénybevételéért, de felhasználói aktivitásukkal és adataikkal üzleti hasznot hajtottak a vállalkozásnak és így fizettek a szolgáltatásért.”
Itt a teljes korábbi cikkünk.
Hugyecz Zoltán: Azért támogatom a KecsUP-ot, mert ez végre nem egy propaganda újság