Augusztus 1-jétől újra a régi rendben közlekedik a Kecskemét-Lakitelek-Szolnok (145-ös számú) vonal, ahol június 6-a óta „ideiglenes járványügyi menetrend” volt érvényben – jelentette be a Magyar Államvasutak (MÁV).
Tarlós-terv: vasúti szárnyvonalak bezárása
34 működő vasútvonalon látta indokoltnak a közlekedéspolitikáért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium május-júniusban, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt lecsökkent utasszámra hivatkozva drasztikus járatritkítást hajtson végre.

A Tarlós-tervként is ismert szárnyvonalbezárás politikailag is érzékeny pontot érint, mivel az MSZP‒SZDSZ-kormány alatt a Fidesz még ellenezte a járatritkítást, majd amikor kormányra kerültek, több vonalon vissza is állították a személyforgalmat.
Az ITM lépése ellen, amelynek következtében sok vonalon az elmúlt másfél hónapban nem közlekedett több napi egy vonatnál, országszerte tiltakozásba kezdtek szakmai szervezetek, az érintett települések polgármesterei, országgyűlési képviselői, és az utazóközönség tagjai.
Hogy a minisztérium, mint a hazai közösségi közlekedési szolgáltatások megrendelője, éppen a felsorolt tíz vonalon döntött most a ritkított menetrend visszavonásáról, sokak szerint egyértelművé teszi, hogy a tiltakozás hatására visszakoznak. A járatritkítás elleni leghangosabb tiltakozók között volt például Ormai István, Nagyatád polgármestere, Csach Gábor, Balassagyarmat fideszes polgármestere és Balla Mihály, Nógrád megye fideszes országgyűlési képviselője is, írja hosszabban a 444.hu
Mindegyik érintett vonal a visszaállított 10 vasútvonalak között van.
Az érintett tíz vonal, ami marad a régiben:
- a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihódos (25-ös számú),
- a Nagyatád–Somogyszob (38-as),
- a Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc (60-as),
- a Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat (75-ös),
- a Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as),
- a Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es),
- a Karcag–Tiszafüred (103-as),
- a Debrecen–Tiszalök (109-es),
- a Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös),
- és a Kecskemét–Lakitelek–Szolnok (145-ös számú)
Fónagy Fideszes képviselő nem mondott le a járatritkítás tervéről
Hogy mi lesz a többi 24 – a szakértők szerint a mostani menetrenddel halálra ítélt – mellékvonallal, azt egyelőre nem látni. Fónagy János, nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár, aki a 444.hu információi szerint a kormány elé terjesztette a járatritkítás tervét, azonban továbbra is védi az intézkedést. Ragaszkodott hozzá, hogy maradjanak olyan vonalak, amelyek leépítését konzekvensen végigviszi a kormányzat.