Turizmus: Kecskeméttel a centrumban egy nagy fehér folt az ország közepe

0
MTÜ
Hirdetés

Kecskemétnek visszatérő problémája a turizmust tekintve, hogy leginkább néhány éjszakára jön ide, aki kíváncsi a városra. És akkor még jó, ha meg is alszik nálunk. Ugyanis Budapest közelsége miatt nem ritka, hogy a hozzánk látogatók csak egy buszos kiruccanás erejéig nézik meg a városunkat és Bugacot, de a szállásuk a fővárosban van. Az elsősorban az üzleti célzattal utazók számára épült szálláshelyek ugyan némileg lendítettek valamit a számokon, és a Mercedes-gyár és annak beszállítói okán biztosan többen érkeznek üzleti céllal a városba, mint annak előtte, de a kikapcsolódási, városnézési szándékkal érkezők még mindig nincsenek annyian, mint amennyire a turizmusból élők ezt szeretnék.

Kijelölték a turisztikai térségeket – Kecskemét és környéke nincs benne

A jövőt illetően nem túl kecsegtető, hogy a kormány rendeletben rajzolta meg a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 programmal összhangban az ország turisztikai térképét, és azon 11 nevesített turisztikai térséget jelölt meg, de azon mi nem vagyunk rajta. A fenti térképen is látszik, hogy az ország közepe, centrumában Kecskeméttel egy nagy fehér folt. Ez persze nem azt jelenti, hogy semmi nem fog ide lehullani az állami pénzeszsákból, de azt jelzi, hogy a döntéshozók sem tartják vendégmágnesnek környékünket. A 11 térség kialakításához odacsaptak rögtön 4 milliárd forint EU-s forrást. Amit ezeknek az imázsára, arculatára, piaci meghatározására fognak költeni. Azt gyanítjuk, hogy a további milliárdok leosztásánál is figyelembe veszik majd ezt a 11 térséget. Ami ahhoz vezethet, hogy még nagyobb különbségek lehetnek egyes országrészek között. Lehetséges, hogy néhány év múlva ez a fehét folt már csak átlátszó lesz, nem is fehér, ami itt van körülöttünk.

Kecskeméti húzószavak: locsi, pocsi, pancsi

Imázst Kecskemétnek is elképzeltek, és ezt a Kecskeméti Televízió valósította meg. Ez az a bizonyos blamázsfilm imázsfilm, amely olyat kapott a városban élő kommentelőktől, hogy a bemutató után le is vették a Youtube-ról, és eredeti helyén még most sem elérhető. Ekkor levelet írtunk a Kecskeméti Televíziónak, válasz mai napig nem érkezett. Ezekre voltunk kíváncsiak:

  • Eltűnt a Youtuberól Kecskemét imázsfilmje. Összefüggésben van-e ez azzal, hogy az internetezők -kevés kivétellel- viccnek, gagyinak, borzalmasnak, szégyennek minősítettêk a produktumot?
  • Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy mennyibe került az adófizetőknek a film? Kapott-e rá plusz pênzt a KTV?
  • Mennyi idő alatt készült, mennyien dolgoztak rajta?
  • Saját ötletek kerültek bele vagy az önkormányzat kérte ezt a tartalmat?
  • Lesz-e újabb imázsfilm?

Közérdekű adatigénylésben kértük a válaszokat, de a válaszadási határidő már régen lejárt. Így egyelőre az adófizetők, akik finanszírozták a filmet, nem tudhatják meg a válaszokat. Az utolsó kérdésre talán megvan a válasz: a Facebookon hirdetésben tolják a videót elénk.

Hirdetés

Kecskemét turisztikai cégének vezetője is posztolt egyet a filmről, de inkább letörölte

Hogy a locsi, pocsi, pancsi felütés (komolyan, ilyenek vannak a filmben) hoz-e tízezreket a városba, nem tudni. Még szakemberek is kétkedve fogadták. Az azóta törölt posztjában Ladányi Kovács Zoltán, az önkormányzati Kecskeméti Turizmusfejlesztési és Marketing Kft. ügyvezetője (a Hírös Hét fesztiválok igazgatója) se volt elragadtatva a filmtől, és leírta, hogy miért nem lehet a barackra és a kecskére építeni a helyi turizmust. Akkoriban kértünk tőle egy interjút személyesen, de azt mondta erről nem nyilatkozik. Megkérdeztük, hogy nem kapott-e a posztjáért, de erre sem válaszolt. Annyit mondott csak, hogy másképpen képzeli el a helyi turizmust. De ha a turizmufejlesztési cég vezetője nem így képzeli el, akkor végül is, ki szervezi a városban a turisztikai eseményeket, kinek a szava a döntő? Néhány nappal a kecskeméti imázsfilmnek szánt alkotás megjelenése, és az akkor még elérhető posztja után újabbat posztolt. Ez még elérhető. Ezt írta: Az MTVA felismerte Kecskemét valódi turisztikai vonzerejét.

Facebook/Ladányi Kovács Zoltán

Majd kitette az M1 csatorna kétperces klipjét Kecskemétről. Mivel a törölt posztjában nem volt elragadtatva az úgynevezett kecskeméti imázsfilmmel kapcsolatban, ebből a mondatból arra következtetünk, hogy a KTV, vagy aki felügyelte, megrendelte a filmet, az pedig nem ismerte fel a város vonzerejét.

A külföldiek jobban szeretik Kecskemétet, mint a magyarok?

KSH, MTÜ

A 11 turisztikai térség kijelölését közlő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) oldalán a KSH 2018-as szezonra vonatkozó számait találtuk meg. E szerint akkor Kecskemét összességében a 18. legnépszerűbb város volt Magyarországon a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégéjszakák tekintetében. Összesen 236.205 éjszakával. Ami ebben a listában meglepő, hogy csak a belföldi turizmust vizsgálva, már nem fért bele az első húsz városba Kecskemét.  A külföldi vendégforgalmat nézve ebben az évben a 14. helyre került Kecskemét, valamivel több, mingt 100 ezer éjszakával. Vagyis magyar vendégek mintegy 130 ezet éjszakát töltöttek el városunkban ekkor. Még a 20. helyen lévő Gyöngyösön is 180 ezret.