A Gábor Dénes utca. Vagy déli feltáró út. A Decathlon mögött húzódó, a kadafalvi utat és a helvéciai utat összekötő új út. Amelyről olyan sokat írtunk már. De még mindig nem világos a kép. Főleg azért, mert sem a kivitelező Colas Zrt., de a megrendelő városháza sem válaszol kérdéseinkre. Pedig lenne mire.
- Hogy például a csaknem 600 milliós uniós és hazai forrásból eleve úgy tervezték, hogy csak az útnak egy része lsz aszfaltos, a maradék kb. 300 méter pedig nem?
- Hogy a teljes utat aszfaltosra tervezték, de valamiért az utolsó kb. 300 méter csak zúzott kővel lesz borítva?
Bárhogy is van, már kátyúsodik
Szóval nem tudjuk a válaszokat, és erről nem olyan régen írtunk is. Annyi bizonyos, hogy a Rosta utcától (kb. az egyetemi épületek magassága) nincs aszfalt, csak zúzott kővel van borítva. Az önkormányzati sajtóban (médiacentrum) ez úgy jelent meg, hogy
„Az útalaphoz hasonló burkolatmegerősítést kap a Homokbányáról induló Gábor Dénes utca. A Városháza tájékoztatása szerint az a cél, hogy az útszakasz teljes hosszában biztonságosan legyen járható a nagyobb járművek számára is.”
A médiacentrum együttműködáő partnere, a keol.hu így írt erről:
„…a vasút előtti, és utáni szakasz továbbra sem aszfaltozott, azonban jó minőségű, tömörített, zúzott köves burkolatot kapott.”
A keol.hu a „Fellélegezhet a Beretvás köz: Véget érhet a kadafalvi és a ballószögi autósok kanosszája” című cikkében azt írja, hogy a MÁV nem engedte az aszfaltozást (van itt egy vasúti átjáró). Azonban nekünk a MÁV azt nyilatkozta ezzel kapcsolatban, hogy a városháza tőlük eleve nem is aszfaltozásra kért engedélyt. Íme a válaszuk:
“Az aszfaltút kialakítása hatósági építési engedélyhez kötött tevékenység. A város csak földút stabilizációra kért üzemeltetői hozzájárulást a vasúttársaságtól, amit meg is kapott szeptember elején.”
Kanossza? Nem inkább kálvária?
Amúgy a keol.hu a cikk címében minden bizonnyal nem a kanossza szót akarta írni, mert az vezeklést, bűnbocsánatot jelent. Ami a szövegkörnyezetbe egyáltalán nem passzol. Nem hinnénk, hogy az autósoknak kellene itt bárkinél is bocsánatkérésért könyörögniük, kanosszát járniuk. Minden bizonnyal azt akarták írni, hogy véget érhet az autósok kálváriája, vagyis egy régóta tartó, fennáló állapot, amely talán megszűnhet a Gábor Dénes utcával. Vagyis kisebb lehet a forgalom a Beretvás közön, ha többen a Gábor Dénes utcát választják.
De vajon meddig bírja a Gábor Dénes utca? Már most kátyús
Azon a részen, amely tehát az előbb idézett sajtótermékek szerint, ha nem is aszfaltot, de jó minőségű, erős felületet kapott, most megjelent az első kátyú. Nagyjából a stabilizálás után néhány héttel. Ez pedig nem túl biztató a jövére nézve, hiszen jön a tél, a fagy, amely tovább rongálhatja az út felületét, amely fagy nélkül is kátyúsodni kezdett.
Ilyen por van itt, ha nincs csapadék
Most bár csapadékos időszak volt, de ha megszárad az út felszíne, akkor látható milyen por van itt, néhány autó elhaladása után is. Másrészt az apró zúzalék is száll a porral együtt, és csattan az autók oldalán, szélvédőjén, ha valaki nem a megfelelő sebességgel autózik itt.
Ellenkező információk a médiacentrum és partnerének cikkében
A médiacentrum gazdasági magazinjának nyári (!) számában Kozák Polett cikkéhez (azóta már ő a médiacentrum feje) az van írva egy fotóhoz, hogy az „a már átadott Déli feltáró utnál készült”. A keol.hu viszont azt írta szeptemberben a fentebb linkelt cikkében, hogy még nem adták át a Gábor Dénes utcát. Bár a KecsUP-ot nem szokták meghívni az ilyen átadó ünnepségekre (és másra sem – ezért az Egyenló Bánásmód hatósághoz fordultunk), de mi is úgy tudjuk, hogy ez az út még nincs átadva. Nem tudjuk, hogy nyáron az önkormányzati sajtó miért írta ennek ellenkezőjét.
Megtörtént itt az első baleset
A hétvégén megtörtént az első baleset itt. Egészen pontosan a Gábor Dénes utca és a helvéciai út kereszteződésében volt ütközés.