Miután néhány nappal ezelőtt a Közlönyben megjelent Orbán Viktor aláírásával, hogy a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train megemelkedett költségeire fordítják az eredetileg a kecskeméti vasútállomás fejlesztésére szánt forrást, Szemereyné Pataki Klaudia fideszes polgármester és Bányai Gábor Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos bejelentették, hogy lesz intermodális csomópont Kecskeméten.
A kormány döntéséről a kecsUP számolt be elsőként, majd öt nappal később sajtótájékoztatóra invitálták a kormánybiztost Kecskemétre. Bányai Gábor itt elmondta, hogy az uniós pénzek nem érkeztek meg, az intermodális csomópont elkészülését a kormány támogatni fogja, az újratervezés jelenleg is zajlik.
Hogy egy teljesen új terv készül vagy mennyi állami közforrást rendelnek hozzá arról nem beszéltek a kormánypárti politikusok. Legalábbis ez nem derült ki a sajtótájékoztatóról készült önkormányzati sajtó tudósításából, ahová a szerkesztőségünket nem hívták meg.
Bányai a számok említése nélkül azt kommunikálta, hogy a Fejlesztési Koordinációs Bizottság eldöntötte, hogy egy új fejlesztési programból és más hasonló forrásokból lehet folytatni a beruházást, és ha megérkezik az uniós támogatás, akkor
„akár idén is lehet döntéseket hozni az intermodális csomóponttal kapcsolatban”.
A Mercedessel is számolnak még, mert a múlt héten kötött megállapodásban a német autóipari vállalat azt jelezte, hogy támogatná a fejlesztést.
A tervezés folyik, de hogy mi, az nehezen követhető már
Bányai a meglepetésének is hangot adott, amikor arról beszélt, hogy az itt lakók nem igazán szeretnék a vasút fölött átívelő gyalogos átkelő megépítését, ezért pedig
„át kellett az egészet tervezni”.
A kormánybiztos azt is hangsúlyozta, hogy „akár egy teljes áttervezést is tudnak vállalni, amelyben a gyorsátjárási lehetőséget meg fogják oldani a két állomás között”, olvasható az önkormányzati sajtó beszámolójában.
Szemereyné: „egy nagyon tudatosan előkészített program mentén haladunk”
Szemereyné Pataki Klaudia polgármester a városban zajló beruházásokról elmondta, hogy most a forrásszerzés időszaka van és „a fejlesztésekkel, koncepciókkal egy nagyon tudatosan előkészített program mentén haladunk végig”. Azt is hozzá tette, hogy
„amit elkezdtünk 10 évvel ezelőtt, azon az úton továbbhaladva a következő 10 évnek az irányvonalait határozzuk meg. Ezekben a fő irányvonalak a közlekedés infrastruktúrájának a továbbfejlesztése, az energia kérdés köre”, illetve a klímavédelmi előírásoknak a teljesítése.
Az intermodális csomóponttal kapcsolatban Szemereyné elmondta, ha a társadalmi és a nagy állami szereplőkkel (Volán, MÁV, NIF, Magyar Közút, Magyar Posta) való egyeztetés lezajlott, már át tudnak lépni a kivitelezés szakaszába.
Vélemény: Ha az olvasó elvesztette a fonalat, hogy mit is terveznek és mennyiből a kecskeméti vasútállomás és a buszpályaudvar környékén, és ha hozzá veszi még azt, hogy mik nem történtek meg az utóbbi években a vasútállomást és a buszpályaudvart érintő átszállókapcsolatok fejlesztéséből, ne magában keresse a hibát. Már több mint 10 éve tart a tervezési folyamat, amire 2,7 milliárd forintot elköltöttek anélkül, hogy egyetlen kapavágás történt volna.
A kecskeméti pályaudvar nemcsak újragondolásra és felújításra vár, hanem a minimális karbantartásra is. Mindenki, aki rendszeresen utazik vonattal, ezeket hosszú évek óta tapasztalja. Több milliárd forintot elköltöttek csak tervezésre, az újratervezett terveket is újratervezték már. Az adófizetők és az utazók részéről ezért jogos elvárás a saját önkormányzatuk felé, hogy csak azt terveztessék meg és akkora léptékben, ami reálisan meg is épül.