fbpx

FRISS HÍREK

Üzemépítés helyett gyártósorokat létesít a Mercedes Kecskeméten

- Advertisement -

Nem teljesen előzmény nélküli a Mercedes-Benz napokban ismertté vált 400 milliárd forintos beruházása. Hasonló nagyságrendű fejlesztés felfüggesztéséről döntött a cég három éve. A 2018 nyarán beharangozott, majd 2019 tavaszán megszakított egymilliárd eurós – akkori árfolyamon még alig több mint 310 milliárd forintos – projekt keretében egy különböző architektúrájú és meghajtású modellek rugalmas gyártását lehetővé tévő, úgynevezett „full-flex” üzem épült volna Kecskeméten.

Az euróban számolva szinte azonos léptékű beruházással olyan sorokkal bővülnek majd most az összeszerelő és karosszéria üzemek, amelyek két új elektromos platform gyártását teszik lehetővé.

A fejlesztések 2019-es leállítását az újratervezés szükségességével indokolta Ludvig Orsolya, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának akkori kommunikációs vezetője. Mindeközben egy fontos változás történt a Mercedeseket gyártó Daimler menedzsmentjében is: 2019 májusában az elektromos autózás iránt elkötelezett Ola Källenius vette át a cég vezetését, akinek szándékai szerint a vállalat 2025 után már csak elektromos autókhoz fejleszt új platformokat, és 2030 környékére felhagy a robbanómotoros modellek gyártásával.

Ez a kecskeméti beruházáson is feltűnő: a korábbi elképzelés szerinti egység alkalmas lett volna a csak belsőégésű vagy elektromos motorral, illetve az azok kombinációjával szerelt hibrid modellek gyártására is. Az aktuális fejlesztési tervek szerint üzembe állított gyártósorokon

azonban már csak villanyautók készülhetnek majd

Várhatóan magasabb kategóriájú autók gyártását is Kecskemétre hozza majd a Mercedes, ami a munkahelyek színvonalát is emelheti. A változás hatása persze kérdéses, hogy miképp nyilvánul meg, hiszen a szintlépés következményei az egyébként viszonylag egyszerű összeszerelő munkát végző autógyáron kívül, a beszállítóknál is lecsapódhatnak, így akár a kecskeméti Mercedes magyar tulajdonú partnereinek helyzete is javulhat.

Hasonló cikkünk:  Felgyorsult a népességfogyás Magyarországon

A korábban tervezett „full-flex” üzem létesítéséhez közel hatvan százalékos létszámnövelési terv kapcsolódott, amivel az akkor 4223 fős, most már 4736 fős, időközben egy újabb présüzemmel is bővült kecskeméti Mercedes a legnagyobb tíz magyarországi foglalkoztató közé is bekerülhetett volna. A külügyminiszteri bejelentés szerint létszámbővítéssel jár majd a fejlesztés. Attól mindenesetre nem kell tartani, hogy az egyszerűbb – vagy legalábbis kevesebb alkatrészből álló hajtásláncú – elektromos autók gyártására való átállás miatt kellene munkahelyeket megszüntetni, motorgyár Kecskeméten ugyanis nem üzemel.

A mostani fejlesztés praktikus szempontok szerint aligha lehet a három éve félbehagyott beruházás folytatása. Üzemépítés helyett gyártósorokat létesít a Mercedes, a vállalat képviselőinek ezzel kapcsolatos kérdéseinkre adott válasza szerint „alapvetően egy új projektről van szó”, ami a tisztán elektromos termékportfólió elérését célzó stratégia része.

via G7

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...